tirsdag den 11. februar 2014

Hard healthy living

Puh, jeg synes, det er hårdt at leve den sunde livsstil, men forhåbentligt bliver det nemmere og nemmere med tiden! Dagen work-out var noget hårdere, end jeg troede, men jeg er heller ikke 100% på toppen - så det kan være derfor. Men jeg har erfaret, at jeg faktisk får det bedre efter en omgang træning - der er intet, der virker så godt på mit helbrede i hvertfald - og det er både mht. smerter i led samt rent sygdomsmæssigt. Så jeg bed tænderne sammen og trænede igennem, trods et par pauser pga. svimmelhed. And I DID IT! 

Dagens træning skulle gerne have fokus på inderlår, baller og mave, så det blev til følgende:

- 1 hel omgang fuld Valentines workout, der toner abs, lår, baller, skuldre, triceps og styrker brystet, ryggen, lænden og ben - Virkelig en anbefalelsesværdig træning, der er overstået på under 18 minutter inkl. opvarmning og lidt stræk*
- Og sidst men ikke mindst en meget grundig udstrækning.

* Jeg anbefaler naturligvis, at man sørger for at strække godt og grundigt ud efter enhver workout og fokuserer på samtlige (så vidt som muligt) af de muskler, man har arbejdet med under træningen.



Udover træningen så er jeg også begyndt at fokusere mere på min kost, da det har en stor betydning og en sund kost og god træning går hånd i hånd i jagten på den sunde livsstil. Hver morgen starter med en portion økologisk A38 med müsli, blandede druer samt blåbær. Det er en skøn start på dagen, der mætter og bl.a. beriger med både mælkesyrebakterier, kalk, fibre og en masse gode vitaminer, der især er vigtige her i vinterkulden og den travle hverdag. Smager skønt, er hurtigt at lave og holder en mæt længe!


Og så er druer og blåbær en skøn snack i løbet af dagen og virker dejligt forfriskende, hvis du eks. som jeg, sidder meget koncentreret timevis om dagen og kan let blive tung og træt i hovedet og kroppen.


Derudover spiser jeg masse og massevis af peber - spækfyldt med bl. a. c-vitaminer i løbet af dagen. Igen; super forfriskende og let snack, der ikke tynger dig ned. Super lækre og lette hurtige at snitte, inden man skal ud af døren, eller aftenen forinden (de holder sig friske og saftige længe!).



Idag målte jeg lidt for at have noget at sammenligne med, så jeg løbende kan se, om der sker resultater - det er ofte lidt svære at se i spejlet og kan være en bedre motivation at se udviklingen i centimeter!

Nu er det jo ikke fordi, jeg skal tabe mig som sådan. Mit mål er jo bare at blive mere fit og tone kroppen, men der skal så også lige et par centimeter til.

Sådan helt løseligt målt, hvor jeg ikke spænder eller strammer målebåndet det mindste, har jeg følgende mål pt.:

- Lår: 53-54 cm. (der er forskel på de to lår), målt på det bredeste punkt øverst, låret rundt.
- Mave: 84 cm., målt midt på maven, hvor det 'buler' mest ud. 

Det er primært disse to steder, jeg ønsker at tabe et par cm., 'flade ud' og tone mere op. Derudover vil jeg også, som tidligere nævnt, bl. a. løfte ballerne med toning og forme dem mere 'apple'-form, men det er ikke til at måle ordentligt på, så det må komme til at blive bedømt i spejlet. 



Obs.: fik vidst ikke lige tjekket ind og fortalt at gårsdagens træning blev til 10 km. på cyklen, hvilket jeg også forventer i morgen - måske plus lidt workout.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar