fredag den 6. juni 2014

New in: proteinpulver + Opskrift: Protein bær-smoothie

Anmeldelse af proteinpulver med smag af Berry Milkshake

Proteinpulveret er nærmere specifikt: GN Nutrition 100% Whey Berry Milkshake Proteinpulver, 920 gram til 171,66 kr. som er Gymnordics eget mærke. Ligesom med chokolade-proteinpulveret, så er det jo helt op til en selv, hvordan man ønsker at blande det op. Til den her med bærsmag foretrækker jeg at blande op med koldt vand. Jeg bruger ca. 250 ml. til 1 scoop pulver - og det kan man jo selv prøve sig frem med og variere, som man synes, afhængig af, hvor stærkt/ koncentreret man ønsker smagen. Og så er der bare tilbage at shake, shake, shake ;) !

Smagen er meget sød og smager som et lækkert sommerblend af jordbær, blåbær og hindbær - det er i hvertfald de smagsnuancer, jeg fanger - måske fordi de er mine favoritbær ;) Det er bestemt et lækkert produkt, der smager langt bedre, end jeg havde forventet. Smagen er en lille anelse syntetisk - hvis jeg skal kommet med bare lidt kritik. Men når det så er sagt, så er det absolut ikke noget, der hverken gør den kvalmende eller giver en grim lugt - som det er tilfældet med mange proteinpulvere. Hvis man er meget imod den syntetiske smag, så gør som jeg og blend et par bær i ;) Så bliver det ekstra lækkert!

Ligesom med chokolade-proteinpulveret, så er den nem at blande op og pulveret opløses nemt i både vand og mælk, hvilket jeg værdsætter rigtig meget, da jeg simpelthen ikke kan med 'klumper' i min drikkelse. Derudover så synes jeg, at prisen er rigtig fin, da man får 920 gram for 171,66 kr. og 2 kg. for kun 334,37 kr. - hvis man da kan vælge ;) Der er rigtig mange lækre forskellige smagsvarianter, bl.a. Chocolate Delux, der skulle have en chokoladesmag med hint af chokolate Oreos. Uhm, det lyder da godt ik? Den kunne jeg godt tænke mig at prøve.

Hvis man ikke er så god til at få drukket sin proteinshake, eller man bare trænger til lidt afveksling, så er der jo et utal af muligheder for at inkorporere proteinpulveret i diverse drikke og retter. Man kan jo eks. bage med proteinpulver, hvilket jeg faktisk aldrig selv har prøvet. Men bare vent, det skal bestemt prøves af i den nærmeste fremtid og jeg skal selvfølgelig nok følge op på, hvordan det bliver og hvis det går godt, så får i naturligvis en opskrift. Så stay tuned! Faktisk så har jeg allerede forsøgt mig - men en "smoothie" med Berry Milkshake proteinpulveret, hvor jeg har blandet natural skyr i, for at booste med ekstra proteiner - det er ligefrem en ren proteinbombe! Se opskriften herunder - og jeg advarer: det er mums! ;)



           Protein bær-"smoothie"

Ingredienser og fremgangsmåde: (kal. = kalorier).

- 132 g. skyr (jeg brugte Levevis natural)
- 75 g. frosne hindbær
- 1 dl. letmælk (kan med fordel udskiftes med mini- eller skummetmælk for mere fedtfattigt alternativ)
- 2 tsk. sukker (kan med fordel udskiftes med eks. flydende stevia)
- Vand efter behov (brugte ca. 50 ml.)

Hele herligheden blendes og voila :) Der bliver ca. til 3 mindre glas eller 2 godt store. Hindbærrene kan naturligvis udskiftes med andre bær eller frugter, hvis man ønsker - kun fantasien sætter grænser! Hvis man ønsker at mindske sukker- og fedtmængden vil jeg anbefale, at man modificerer opskriften, som jeg eks. kommer med forslag til i ingredienslisten. Jeg benyttede blot, hvad jeg lige havde i køkkenet og naturligvis hvad mine makrotal tillod ;)

Kalorie-, fedt-, kulhydrat- og proteinmængde 
udregnet i MyFitnessPal - (for hele portionen med 'de usunde ingredienser):
- Kal.: ca. 348
- Fedt: ca. 4,8 g.
- Kulhydrater: ca. 32 g.
- Protein: ca. 43,5 g. (der er smæk på proteinerne!)

Tip: Hvis man ikke er til det meget søde - så man man med fordel helt undlade sukker eller sødemiddel, da proteinpulveret i sig selv er meget sødt. Personligt vil jeg ikke søde smoothien næste gang, men jeg er heller ikke så meget for, når det bliver alt for sukkersødt. Jeg kan godt lide, at det har en god og frisk bærsmag!

Tip 2: En af mine veninder prøvede min opskrift af og sagde god for den og tilføjede, at hun ville prøve den derhjemme med det vaniljeproteinpulver, hun har stående. Dét tror jeg faktisk kunne smage super godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar