onsdag den 4. juni 2014

New in: Trænings-suplements fra Gymnordic

Så er der kommet en masse good stuff fra Gymnordic og jeg er ellevild og så spændt på at få prøvet de forskellige produkter af! Jeg har aldrig før prøvet GN Nutrition produkterne, men hørt en masse godt om dem, så nu skulle det prøves af :)

GN Nutrition er jo Gymnordics eget mærke og derfor er priserne på produkterne også rigtig gode og kvaliteten,skriver de, at de står stærkt indenfor, så jeg har kastet mig ud i det. Som I nok har læst nogle af mine tidligere indlæg, har jeg et stort problem med at få proteiner nok gennem min kost - desværre, og det gavner bestemt ikke mine træningsresultater, så jeg har længe haft en ønske om, og et behov for, at komme igang med et proteintilskud. Jeg har bare haft så dårlige erfaringer med klumpet proteinpulver, der aldrig rigtigt kunne blandes ordentligt op og som smagte så syntetisk, at jeg slet ikke har kunne få det ned! Derfor har det været en hård beslutning for mig igen at vove mig ud af den sti, men jeg var nød til det. Jeg har hørt, fra flere venner og bekendte, samt læst flere steder på nettet, at GN-produkterne skulle være rigtig gode i smagen og slet ikke være så syntetiske som mange andre. Faktisk har jeg hørt fra flere at den med chokoladesmag, skulle smage lidt ligesom Cocio - og så var jeg da solgt!


Nåh, nok snak - I vil sikkert gerne vide, hvad det var for nogle spændende produkter, der var i pakken:




(Og så er der jo gratis fragt, når man køber for over 485 kr. ;) I like!)



Info for 'nybegyndere':
Hvis man ikke kender til junglen af træningstilskud/-supplementer, eller man bare (ligesom jeg) ikke har benyttet sig af det et godt stykke tid, så kommer her en lille hurtig oversigt over de ovennævnte produkter ;)

Proteinpulver
Proteiner er kroppens 'byggesten' og derfor en vigtig del af muskleopbygning! Disse to indeholder valleprotein, der er den mest populære proteinkilde, fordi den optages hurtigt i kroppen. Der er lidt delte meninger om, hvornår man bør indtage protein i hht. træning, men generelt synes de fleste, at det max. skal være 30 min. efter endt træning.

Kreatin:
Kreatin har mange gode egenskaber som bl.a. at øge den fysiske ydeevne, øge energiniveauet og mindske den tid, musklerne skal bruge på restitution. Derfor er der mange, der anvender kreatin som kosttilskud, når de ønsker at øge muskelmassen på kort tid. Normalt vælger de fleste at tage kreatin som en slags 'kur', hvor man tager det oftere den første uge og derefter trapper ned. 

ZMA: 
ZMA er en slags vitamin- og mineralbombe, der er proppet med zink, magnesium og vitamin B6, som intens træning og hård anstrengelse øger kroppens behov for. ZMA forbedre muskelstyrken, øger udholdenheden, øger præstationsevnen, forkorter restitutionstiden og bedre søvnkvaliteten. Normalt plejer man at tage ZMA ca. 30 min. inden sengetid og øger kroppens naturlige mandlige kønshormon testosteron for at mindske et 'muskeltab'.

Koffein:
Som de fleste nok ved, så giver koffein mere energi og fokus. Koffeinpillerne her er i en ren form og virker derfor bedre end effekten, flere måske kender fra kaffe. Ved en optimal dosis så vil det ligeledes øge præstationsevnen, reducere muskelømhed og -smerter og bidrage til at øge forbrændingen og sætte skub i kroppen!



Anmeldelse af Proteinpulveret med chokoladesmag:


Til at starte med får I en anmeldelse af det af produkterne, jeg personligt havde glædet mig mest til at teste: 100% Whey Chocolate proteinpulver, 920 gram til 171,66 kr.

Man vælger selv, hvad man ønsker at blande pulveret op med og hvor 'stærkt'/koncentreret, man ønsker det. Jeg vil anbefale, at man bruger koldt vand og ca. 250 ml. til 1 scoop pulver og så skal det bare shakes godt!



Det har en meget mild kakaosmag og ja, det minder faktisk lidt om Cocio. Det er virkelig ikke dårligt og jeg er bestemt positivt overrasket. Den overgår klart alle andre proteinpulvere, jeg tidligere har prøvet. Jeg tog en ekstra shake med til en af mine veninder igår og hun måtte også erkende (selvom hun ikke er lige så stor en chokoladegris som jeg selv), at den faktisk ligefrem smager godt! Den hverken lugter eller smager syntetisk, som jeg tidligere har erfaret med proteinpulvere og derudover så er den enormt nem at få blandet op. Man behøver slet ikke være så omhyggelig med at shake længe og jeg har heller ikke fået nogle af de der 'vamle klumper', fra ikke opløst pulver. Det er et stort plus herfra! Når man, som jeg, let kan få kvalme, så er det bare ufattelige vigtigt, at man vælger et produkt, der ser indbydende ud, ikke lugter fælt, ikke lægger sig for 'tungt' og smager godt. Jeg synes bestemt, at GN Nutrition 100% Whey Chocolate lever op til mine kriterier, selvom jeg godt ved, jeg er lidt krævende ;)

Derudover synes jeg også, at prisen er rigtig fin. Man får 920 gram for 171,66 kr. og 2 kg. for 334,37 kr. og så er der også en hel del forskellige smagsvarianter at vælge imellem. Pt. er der: Banan, Berry Milkshake (bær), Chokolade, Chocolate Delux, Mango Ananas, Jordbær og Vanilje. Jeg har hørt rigtig positivt om Mango Ananas, men da jeg ikke selv er så meget for smagen af Ananas - kun i meget små mængder og kun hvis det er rigtig ananasstykker - så er det ikke en, jeg selv higer efter at prøve. Men jeg har hørt, at den er dejligt forfriskende! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve den med Vanilje - da jeg, som I jo nok ved, er en rigtig sukkergris og elsker alt, der bare minder om kage o.lign. ;) Den har jeg også hørt en del positivt om og har hørt, at den skulle være rigtig god at bruge i kager og smoothies. Så den står bestemt på en want-to-try-liste! En anden jeg har hørt skulle være rigtig lækker i smoothies (som jeg også virkelig elsker!) er Berry Milkshake - som navnet også peger i retningen af ;). Og jeg har faktisk prøvet den - Så hold øje med bloggen de kommende dage og se min anmeldelse, og opskrift!

Tip: Der vil selvfølgelig også komme anmeldelse af de øvrige produkter og af selve webshoppen Gymnordic.com - så hold øje med bloggen! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar