tirsdag den 3. juni 2014

Opskrift: Proteinrig jordbær-skyrsmoothie

En simpel og rigtig rigtig lækker drik, der samtidig er dejligt sund og god for dig :)


Fremgangsmåde:
Mængden af ingredienserne er sådan lidt ca. mål, da jeg ikke stod og vejede helt præcist op.
(kal. = kalorier)

- 100 g. Skyr (jeg brugte Levevis natural) = ca. 60 kal.
- 20 g. frosne jordbær (jeg brugte bare de billige fra Rema 1000) = ca. 7 kal.
- 1 dl. letmælk (kan med fordel udskiftes med mini- eller skummetmælk, hvis man ønsker et mere fedtfattigt alternativ) = ca. 48 kal.
- 2 tsk. sukker (kan med fordel udskiftes med eks. flydende stevia) = ca. 56 kal.
Der bliver ca. til 2 gode glasfuld :)

Som nævnt er der flere af ingredienserne, der med fordel kan udskiftes med sundere alternativer. Jeg brugte blot, hvad jeg lige havde i hjemme. Ligeledes kan jordbærrene naturligvis udskiftes med andre bær eller frugter :) God fornøjelse og bon appetit!


Kalorie-, fedt, kylhydrat- og proteinmængde udregnet i MyFitnessPal - (pr. glas med 'de usunde' ingredienser):
- Kal.: ca. 86 
- Fedt: ca. 0,8 g.
- Kulhydrater: ca. 11,8 g.
- Protein: ca. 7,2 g.




Hele herligheden blendes og voila :)



Det smager næsten som om, man ikke må ;) Men det må du godt! Guf!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar