onsdag den 11. februar 2015

Actionkamera og rabatkode til jer!

Hejsa allesammen,

Nyder I denne stille onsdag? Jeg har været i centeret og nydt en hård omgang træning ovenpå gårsdagens træning + hold. Puh, det kan mærkes, at træningen er sat op, men jeg elsker det! Udover træning har den stået på projektarbejde. Jeg har en dejlig stor bunke af bøger, jeg skal have arbejdet mig igennem her inden weekenden, så jeg ved da i hvertfald, hvad min aften skal gå med! Hvad med jer?

Midt i min træning og læsning har jeg gået og drømt mig langt væk i feriedrømme i dag. Sidst jeg var afsted til fjernere himmelstrøg var i sensommeren og jeg kan virkelig mærke, at jeg trænger til snart at komme afsted igen. Jeg kan dog ikke lige helt se, hvornår det skulle være og hvornår både kæresten og jeg skulle kunne finde tiden. Øv! Men bare en uge ville være fantastisk! Jeg må klart lige få luftet tanken for ham her en af dagene - det kunne jo være, at han gik og tænkte det samme. Hvis vi nu er så heldige, at det kan lade sig gøre for os begge to at finde tid i kalenderen, så ved jeg faktisk ikke engang, om jeg helst vil afsted til Sydens sol eller en tur på ski. Men én ting ved jeg; Det skal være en aktiv ferie! Jeg elsker selvfølgelig at ligge og solbade, hvem gør ikke det? Men.. så begynder jeg også at kede mig. Der skal gerne ske noget og der må gerne være fart over feltet. jeg vil opleve noget, være aktiv og hvis jeg kan kombinere en dejlig ferie med en masse skøn motion, så gør jeg gerne det! Jeg elsker lange gåture, at snorkle og at suse ned at de smukke pister, men jeg er bestemt heller ikke bleg for en tur i faldskærm (hvilket jeg allerede har prøvet én gang), sjov på vandscootere eller lign. og jeg har fundet det perfekte udstyr, der er helt uundværligt til at forevige den slags minder: et actionkamera.


Nærmere er det, jeg har fundet, et Gaoki X-Game V4 Actionkamera fra webshoppen Alle-gaver.dk, der eksklusivt har retten i Danmark til at sælge Gaoki. Lige nu er det sat ned til 1.299 kr. med en førpris på 1.749 kr., så der er godt at spare!

Det ligner da lidt et GoPro, tænker I måske og ja, det er sandt nok. Ideen er det samme, da de begge er actionkameraer. Hvis I er interesseret i at se forskellen mellem de to slags actionkameraer, vil jeg henvise jer til at tage et kig på denne video, der illustrerer det ret godt, i og med at man kan se optagelser fra begge typer kamera sat overfor hinanden.


Personligt synes jeg, at Gaoki kameraet levererer et mere naturligt billede med mere realistiske farvenuancer end GoProen, men ellers så er de begge knivskarpe i deres optagelser og kvaliteten er ikke til at tage fejl af. De er begge suveræne! Dog skal det siges, at prisen på et Gaoki er væsentligt billigere end på et GoPro - som i op mod næsten en fjerdedel af prisen på et GoPro! Jeg ved i hvertfald godt, hvad jeg ville vælge så ;)



Det er ikke for ingenting, at Alle-gaver.dk reklamerer med, at Gaoki actionkameraet er et professionelt sports videokamera. I den lille herlighed får man en batteritid på omkring 110 minutter for 1080p optagelse (hvor andre kameraer normalt har en typisk batterilevetid på 60 minutter) og en videoopløsning på 1080FHD/ 720P60/ 720P30/ VGA/ QVGA. Hertil er det udstyret med et vandtæt kamerahus i ned til 60 meters dybde og har en flad linde, der gør eksempelvis undervandsoptagelser helt fantastiske med et knivskarpt billede. Selv sammenligner webshoppen Gaoki kameraet med GoPro3 Silver i forhold til den professionelle videokvalitet, som de endda mener er en tand bedre end GoPro3 Silver, og tilføjer, at Gaoki X-Game V4 Actionkameraet yderligere blandt andet har et kompakt og stilfuldt design, motion detection og loopoptagelsesfunktioner til brug i biler.

Hvis I kunne tænke jer at se det i action under vand, så vil jeg anbefale jer at tage et kig på denne video, der rigtig fint illustrerer, hvor flot det er i farverne og  hurtigt i bevægelsesopfangelsen:




Som før nævnt er farverne naturlige og mættede, samtidig med at kontrast, ISO, en god lysfølsomhed og lysmålingjustering sikre en bedre video. Herudover har Gaokien en regntæt fjernbetjening, der ligeledes er special to-vejs, kan foretage upside-down videoer og et 180 graders billede, har en knap til tilbage til før-optagetilstand, professionelt anti-shake og sidst men ikke mindst et meget stabilt og enkelt betjeningssystem, der sikre at selv elektronik-forskrækkede personer, som jeg selv, nemt og ligetil kan betjene kameraet.

Hvis I kunne tænke jer at se en let og overskuelig gennemgang af kameraet go dets funktioner, så se med her:





I forhold til de mere tekniske detaljer kan det siges, at skærmen er HD LCD og 1,5" og linsen har en 170 grader bred synsvinkel. Billedeopløsningerne er: 12M/ 10M/ 8M/ 5M/ 3M/ 2MHD/ VGA/ 1,3M. Videoformaten er MOV og billedeformaten den normale JPEG. Fjernbetjeningen rækker over en distance på 15-20 meter. Bruger micro SD-kort på maks. 32GB samt har mikrofon og højtaler integreret. Opladningens spænding er 5V. Batteriets levetid er ca. 3 timer, er et lithium batteri med en kapacitet på 1000mAH og er ca. 3-4 timer om en fuld opladning. Har USB-indgang, CPU på 1,5 GHz samt RAM på ca. 1 GB. Men I kan naturligvis læse mange flere detaljer på her.


Der medfølger naturligvis en masse lækkert tilbehør, så man behøver bestemt ikke at gå ud og købe ekstra for at få den ultimative oplevelse af kameraet. Alt man skal bruge medfølger til prisen! :)


Hvis I har lyst til at kigge forbi shoppen, så vil jeg da lige tippe jer om, at I kan få 10% rabat ved brug af koden: SL2015. Der er super mange spændende ting og ideer til den, der har alt eller måske en lille ting til en selv. Nedenfor ser I et lille udpluk af fine sager i det omfattende udvalg af spændende ting og sager, de har hos Alle-gaver




Ingen kommentarer:

Send en kommentar