mandag den 23. februar 2015

Den kommende tid

Godmorgen allesammen,

Jeg beklager virkelig stilheden her på bloggen de seneste par dage. Som i kan læse i blogindlægget her, så er min kalender rimelig proppet for tiden og hver dag er et puslespil med brikker, der nøje må sammensættes, for at det hele kan lykkes. Det er hårdt! Men bare rolig. Allerede fra i næste uge af så bliver der igen mere tid og luft til bloggen - og til at jeg kan slappe lidt mere af. Det bliver så godt! Her til morgen fandt jeg lige lidt ekstra tid til at få meldt ud til jer - jeg har bestemt ikke glemt bloggen, overvejer at stoppe eller lign. Faktisk går jeg med en masse ideer til indlæg og jeg overvejer også at forberede nogle indlæg, til de dage hvor jeg har ekstra travlt. Det tænker jeg heller ikke vil gøre jer noget - at nogle indlæg er skrevet på forhånd? :) Jeg har set andre bloggere gøre det og syntes egentligt, at ideen var god. Man kunne jo evt. bare tilføje, at det er et forberedt indlæg, så I ved det. Og det bliver naturligvis ikke hver dag! Men hvad synes I? Det er jo jer, der skal læse det.

Jeg har tænkt lidt over nogle muligt emner, jeg kunne komme ind på her i de kommende indlæg og der er jo mange spændende ting, man kunne komme omkring. I må endelig gerne komme med tilføjelser, kommentarer mv., hvis I har noget! :)

Forslag:

  • Hvordan man får en travl hverdag med skole, arbejde, sport, rengøring, indkøb, madlavning, venner/veninder og kæreste mv. til at hænge sammen (inspireret at min egen hverdag lige for tiden ;)).
  • Opfølgning: hvordan går det med mine mål indenfor træning og kost? Her kunne jeg se tilbage på mine gamle mål og også gerne de konkrete mål i cm. samt billeder, som jeg tidligere har postet på bloggen. Jeg har faktisk ikke selv kigget på det - kun de forandringer jeg kan se i spejlet, så det kunne måske være meget sjovt.
  • En snak om mad og hvordan jeg forsøger at følge en sund livsstil på det kostmæssige plan - i fht. kalorieindtag og makrofordeling. Det kunne være noget med 'En dag i mad' og evt. nogle spændende opskrifter samt henvisninger til konkrete fødevarermærker, jeg selv bruger.
  • Forårsfornyelse: oprydning, omrokering og nye sager til boligen. Det er efterhånden et stykke tid siden, at vi har haft et lækkert boligindlæg på bloggen og nu når foråret banker på døren (ja ja, det sneede igår - men man har vel lov at være optimist), så er det jo rigtig aktuelt!
  • Træning og det at passe på sig selv og sin krop. Her tænker jeg, at indlægget kunne handle lidt omkring det at passe på sin krop og ikke 'over-træne' samt ned i de 'mindre' dele som vabler, hård hud mv., som træningen kan medføre - og hvad vi så kan gøre ved det.
  • Sikkerhed i trafikken: Det lyder måske lidt som et sidespor, men jeg synes, at sikkerhed er en meget vigtig del af vores hverdag - og det burde fylde mere! Selv cykler jeg rigtig meget og har selv haft to styrt i år. Heldigvis skete der ikke noget nogle af gangene, men hvad med næste gang? Når man bor i en storby, er risikoen måske endda også større for påkørsel mv. Så jeg synes, det kunne være et rigtig relevant emne at tage op. Jeg kan forklare, hvad jeg selv gør - hvad jeg måske burde gøre bedre, lovkrav mv. - og forhåbentligt inspirere andre.
  • Inspirations- og motivationsindlæg til træningen, kosten og 'drømmekroppen'. Jeg er selv ret stor fan af disse indlæg (både når jeg selv skriver dem og når jeg læser dem på andres blogs). Det kunne evt. være i sammenhæng med nogle spændende opskrifter, jeg selv overvejer at prøve af. 
  • Ebay-indlæg om hvad jeg har købt siden sidst - og hvis jeg har fået det, hvordan er det så og måske også hvad der er kommet på min watch-list siden sidst. I plejer at være så glade for Ebay-indlæg og nu er det ved at være et stykke tid siden, at vi sidst har haft sådan et på bloggen.
  • Sunde snacks og hvad man kan spise istedet for slik og chips. Her kunne det være spændende med nogle nye opskrifter og dem jeg selv bruger i hverdagen. Det er mange gange nemt at falde i 'sukker-fælden', men det er ikke godt for kroppen og der findes mange gode, lækre og sundere alternativer end alt det med forarbejdede sukkerstoffer.
  • Do's and dont's i fht. træning og kost. Om hvordan man kan effektivisere og hvornår man egentligt bare forværrer eller ikke opnår resultater, trods man har de bedste intentioner. Der kunne komme nogle gode fif og jeg vil se på, hvordan jeg selv kan forbedre min træning og min kost endnu mere.

Sikke en del ideer jeg allerede har :) Hvad synes I om dem? Er det nogle, I synes kunne være interessante? Jeg glæder mig allerede til at komme i gang med dem!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar