torsdag den 19. marts 2015

How to: Perfekte bryn

Hejsa allesammen,

Jeg har for nylig farvet mine bryn og det har virkelig givet dem noget fylde og form, hvilket virkelig var tiltrængt. Alligevel kan jeg godt lide, at gøre lidt ekstra ud af mine bryn, da jeg synes, det giver et rigtig flot udtryk og karakter til ansigtet.

Det er nemt, ligetil og tager ikke særlig lang tid. Jeg starter med at rede brynene igennem, så hårene sidder pænt og jeg får en mere ensartet form på dem. Herefter farver jeg dem ganske enkelt op med en brynpudder i en passende nuance og som i kan se på det midterste billede, så gør det virkelig en forskel. Brynene ser langt mere velplejede og fyldige ud. Præcis som jeg kan lide det!



1: Fra naturens side af har jeg meget lyse, nærmest ikke eksisterende, bryn og farver dem derfor. Jeg bruger farven fra Refectocil i lysebrun, der blandes med en Refectocil oxidantvæske. Det er let og hurtigt. Farvningen tager ca. 5 minutter og giver virkelig et godt fundament for fyldige og lækre bryn.

2: Det er vigtigt at forme brynene og adskille hårene for på den måde at få mere fylde og en pænere og mere ensartet form. Formen betyder virkelig meget! Jeg har her brugt en gammel vippe- og brynbørste, der godt kunne trænge til udskiftning - gerne med denne fra Real Techniques.

3: Herefter kan man lægge en highlighter, der er med til at indramme, løfte og definere brynene. Den fra Billion Dollar er et rigtig godt bud herpå (+ den har concealer i den anden ende).

4: Næste step er at finde den rette brynpudder til at tegne brynene op med. Jeg går efter en, der matcher min egen brynfarve (den jeg har farvet mine bryn til), men som alligevel er en lille nuance mørkere, for at give en mere fyldig effekt. Der findes et hav på markedet, men alligevel synes jeg, det er svært at finde en, der egner sig til lyshårede og som ikke har en rødlig undertone, som jeg skal have. Der er dog en del muligheder, og lidt i enhver prisklasse, hos Cocopanda.dk.

5: Så er det kunsten at forme brynet ved brug af pudderen, samtidig med at man får fyldt ud. Et godt fif er at starte nede fra og tegne den nederste streg af brynet op først. Herefter tager man ind mon øjenkrogen og afslutningsvis fylder man op og tager det øverste af brynet. Man skal passe på med ikke at lave kanterne for hårde, synes jeg. Jeg kan bedst lide et mere naturligt look, men man kan også eksperimentere med at lave skarpere kanter, hvilket også kan klæde nogle rigtig flot (især mørkhårede!).

6: Til sidst tager jeg lige en vatpind og min brynbørste og går begge bryn efter, for at sikre at de er så symmetriske som muligt - både mht. længde, tykkelse, afstand til over øjenkrogen og formen. Og vupti, så er der smukke, ensartede, fyldige og perfekte bryn in no time!

Som I ser på det midterste billede, så er dette look et meget blødt og afdæmpet et, som jeg gerne bruger til hverdag. Jeg er vild med, at brynene er definerede og fyldige uden at se for make-uppede ud. Jeg tegner mine bryn op næsten hver dag og derfor er mit grej også ved at være en smule slidt. Derfor har jeg haft kigget på dette lækre brynsæt med brynskabeloner, brynfarver og -voks, highlighter, spoolie-børste, pincet og øjenbrynsbørste fra GloMinerals. Er det ikke for lækkert?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar