søndag den 29. marts 2015

Opskrift: Nemme og sunde Chicken Nuggets

Godaften derude,

I dag ligger jeg desværre syg, men det tyder på, at det går i den rigtige retning. Jeg har ikke kun kunne ligge i sengen i dag og har da også været ude og handle samt gået en lille tur i skoven. Men energien er langt fra tilbage. Så jeg tager den stadig lidt med ro. Men bare rolig, jeg har ikke glemt jer og selvom det er påske, skal I også have blogindlæg fra mig.

I dag tænkte jeg, at det kunne være dejligt med et lille inspirationsindlæg en nem og sund ret. Jeg har fundet denne spændende, og meget nemme, opskrift på chicken nuggets, jeg har planer om at prøve af i morgen aften. Hvad synes I? Lyder det ikke nemt og lækkert?



Nemme og sunde chicken nuggets

Opskriften er fundet hos Madfeen.dk

Ingredienser:
1 pakke kyllingefileter
1 sammenpisket æg
2-3 dl. cornflakes
salt, peber og lidt olie

Fremgangsmåde:
  • Forvarm ovnen til ca. 200 gr.
  • Skær kyllingefileter i passende strimler (ca. 4-5 stykker af hver filet)
  • Knus cornflakesene med en kagerulle, ikke helt pulverisret, der skal være lidt grove stykker flakes.
  • Bland cornflakesene med lidt salt og peber.
  • Dyp hver stykke kylling i sammenpisket æg og vend det i flakesblaningen så helle stykket er dækket. Tryk blandingen godt ind i kødet.
  • Smør en bradepande med olie og læg nuggetsene heri. dryp en lille smule olie henover dem.(kan udelades)
  • Bag dem i ovnen i ca. 25-30 min eller indtil de er gennemstegte og gyldne (ikke brændte, læg evt. lidt stanniol over hvis de bliver for mørke. Vigtigt at de er gennemstegte)
  • Serveres med ovn kartofler eller pasta samt salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar