mandag den 30. marts 2015

Stadig syg - men vi hygger!

Hej allesammen,

Jeg fik ikke afprøvet opskriften på sunde og nemme chicken nuggets, da jeg "desværre" havde rester fra i går, jeg gerne ville have spist op. Jeg går ikke ind for unødig madspild og nyder godt af mine rester, da det at få dem spist op både gavner miljøet såvel som pengepungen og samvittigheden. Og det behøver bestemt ikke at være kedeligt. Ofte tænker jeg faktisk over, hvordan jeg kan genbruge mulige rester, når jeg står og tilbereder retten på førstedagen. Dog er der nogle hygiejne- og sundhedsmæssigt foranstaltninger, man altid skal have in mente; mht. opbevaring, genopvarmning mm. Jeg er ikke en ekspert på området - så jeg vil ikke komme og belære jer, men har en række foranstaltninger, jeg altid selv retter mig efter. En god idé kunne være at google det og se, om ikke der kommer nogle gode og kvalificerede bud herpå.

For mit vedkommende står den stadig på sygdom, desværre. Men jeg er bestemt i bedring og håber, at nogle stille påskedage kan få mig på benene igen. Selvfølgelig kan man sige, at det er rigtig ærgerligt at ligge syg i påskedagene og jeg har da også måtte melde afbud til en hyggelig familietur, men på den anden side, så er det virkelig også heldigt, at jeg ikke skal møde på studiet og arbejdet disse dage. Jeg kan få tid til at blive ordentligt rask og det tror, jeg virkelig, er lige hvad jeg behøver. Det er nok grunden til, at det er blevet så slemt i første omgang; at jeg havde for meget om ørene, til at lytte ordentligt til min krop. Derfor er træningen også indstillet og det har ikke været med min gode vilje - det har jeg simpelthen bare været nød til. Det eneste, det er blevet til er en god gåtur i går og i dag. Det er, hvad jeg kan holde til og det er fint lige nu. Det skal nok blive bedre!

I dag har stået på bachelorskrivning og diverse andre småting og i aften vil jeg fortsætte en smule mere, førend jeg hopper i et dejligt varmt karbad og slutter aftenen af med en god film. Lyder det ikke dejligt? Alt sammen nydes i selskab med den dejligste hundedreng. Det er kun ham og jeg, der er hjemme og vi råhygger rigtig! Bare fordi man er syg, kan man godt have nogle hyggelige dage ikke sandt?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar