tirsdag den 7. april 2015

Fit for fight efter påske

For de flestes vedkommende har påskeferien haft sin ende og første arbejdsdag har været i dag. Jeg har selv lige haft en ekstra 'fridag' i dag. Eller det vil sige; i det hele taget har jeg ikke engang haft rigtig påskeferie. Jeg sidder jo midt i mit bachelorskriveri og en del af tiden her i påsken er blevet brugt på at læse og skrive på livet løs og jeg har faktisk nået en hel del, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Jeg har til gengæld og lagt syg rigtig længe og det har desværre også lænket mig til sengen. Jeg havde ikke de helt vilde planer for ferien alligevel, men det er da ærgerligt, når man endelig har tid til at hygge sig lidt ekstra med venner og familie. Men sådan gik det desværre ikke og heldigvis blev det da også i ferien, hvor jeg havde tiden til at være syg. Jeg er bare glad for, at det er overstået nu.

Derfor er jeg også endelig fit for fight igen og klar på at tage i fitness i morgen, hvor jeg også har tilmeldt mig en omgang Stram op. Det er et super skønt hold, synes jeg. Jeg har, de seneste mange måneder, ikke været den store tilhænger af helkropstræning, men har derimod benyttet mig af tre-splits-program. Men jeg må sige, at jeg bare for presset mig selv dét ekstra, når jeg tager på hold og så har jeg dertil indført kardiodage, da jeg er på vej ned i fedtprocent her til bikinisæsonen. Sammen med en godt fokus på kosten (hvilket desværre ikke har været helt optimalt her i påsken, men det synes jeg nu, der skal være plads til), så synes jeg, at jeg ser fremskridt! Der er mange måder at træne og opnå sine ønskede resultater på - så det handler jo bare om at finde den løsning, der virker bedst for en selv og det tror jeg på, kan være individuelt - og afhænger af ens øvrige livsstil samt genetik. Jeg er i hvertfald klar på, og fuldt opladet til, at give den en ordentlig skalle med både styrke- og kardiotræning samt sund kost. 

(Illustration lånt herfra)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar