onsdag den 29. april 2015

Forbered din løbetur

Er I klar på en herlig onsdag? Det er weekend inden længe, men jeg synes nu allerede, at det føles som weekend nu. Jeg skal godt nok på arbejde her senere i dag, men det er kun et par timer og så har jeg ikke skole eller møder resten af ugen. Selvfølgelig skal der arbejdes på projektet, men jeg kan helt selv strukturere min tid. Derfor er der også blevet planlagt en masse lækker træning, så jeg er sikker på, at jeg kommer afsted. 

I dag står den 'bare' på cardio, men jeg har planer om virkelig, at give den gas. Sidst jeg var på løbebånd (i mandags) kunne jeg faktisk løbe meget længere, end jeg lige troede, førend jeg måtte ned i jogging-tempo og jeg løb tilmed også ved en langt højere hastighed, end jeg plejer. Jeg skal bare tro godt på mig selv og så prøve. Jeg har også planer om, at forberede mig ved at drikke en masse væske et godt stykke tid inden og få tisset af. Det er mange gange mit problem, at jeg må stoppe halvvejs, fordi jeg ikke kan holde mig længere og det forstyrrer virkelig min udholdenhed i ft. mit løb. Derudover tager jeg en koffeintablet en halv times tid inden for lige at booste mig selv og det har jeg rigtig god erfaring med. En anden vigtig ting for mig, er at få en god plads - at få et løbebånd der står ude i siden og hvor der måske ikke lige står en anden ved siden af. Så føler jeg lidt bedre, at jeg kan være mig selv og bare løbe, som jeg vil. I mandags stod jeg f. eks. ved siden af en fyr, der hele tiden blev ved med at kigge på mit display og løbe, når jeg løb og holdt jogge-pause, når jeg gjorde. Det virkede lidt som om, at han forsøgte at konkurrere mod mig og det må han selvfølgelig selv om, men det var en smule forstyrrende, fordi jeg ikke kunne lade være at lægge mærke til det og blev så distraheret :) Sidst men ikke mindst er mit lille fif at tage et lille håndklæde med. Jeg kan huske helt i starten, hvor jeg så alle dem, der havde små håndklæder med og jeg tænkte: Okay, hvor meget kan I lige svede, siden I er nød til at have et håndklæde med? Men det er virkelig rart at kunne tørre sveden væk. Især når man som jeg også har vandallergi, så kan det virkelig begynde at klø og svie, når sveden løber ned over huden. Jeg er selv blevet så 'afhængig', at jeg aldrig tager til hverken cardio eller styrke (hold) uden et lille håndklæde. Og husk selvfølgelig en flaske vand!

Så mine råd til at forberede sig, når man vil presse sig selv til en endnu længere/ endnu hurtigere løbetur på -båndet, er at:
  • Være hydreret så man ikke skal drikke så meget under
  • Have tisset af så man slipper for unødig pause
  • En (eller to) koeffintablet 30 min. inden
  • Få en god plads på løbebåndet
  • Have et håndklæde med
  • Husk en flaske vand!

Og så hjælper det selvfølgelig også på motivationen, at man føler sig lidt ekstra fit for fight og lækker i sit outfit og med sit gear. Man kan også gøre lidt ekstra ud af håret, neglene eller hvad det måtte være, der virker for dig - så længe det giver det der ekstra boost!


Jeg er eks. selv blevet helt vild med mint-farven her til sommeren og jeg skal helt klart ud og have lidt lækkert nyt i denne farve. Faktisk har jeg allerede erhvervet mig en top (fra H&M) i denne farve, som jeg havde på til hold igår og jeg synes faktisk, at det lige gav det ekstra, selvom det lyder lidt pjattet! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar