tirsdag den 14. april 2015

Kun det bedste er godt nok til drengene

Hejsa allesammen,

Jeg håber, at I nyder det gode vejr og også får presset lidt tid ind i den, måske, ret travle hverdag til også at få lidt luft og sol, mens det stadig holder tørvejr. Men ved jo aldrig,  hvor længe det varer ;) Jeg har i hvertfald selv planlagt en dejlig lang gåtur i hundeskoven med de to skønne firbenede vuffe-drenge, førend jeg skal tilbage til bachelorskrivningen. Selvom at vi indtil videre holder vores plan, så har vi ret så travlt i denne uge og der skal virkelig knokles igennem, hvis det hele skal nås. Selv er jeg typen, der sagtens kan sidde og skrive i timevis og jeg synes også, at jeg er ret god til at komme igang med skrivningen samt at få noget fra hånden, men det er ikke altid lige nemt, når der er så meget andet, man også gerne vil nå. Derfor synes jeg, at det også er vigtigt med et afbræk og en pause engang imellem og her nyder jeg f. eks. at kunne gå en lang og stille tur med hundene i det dejlige vejr - og jeg tror bestemt, at de nyder det mindst lige så meget som mig! Det giver ro på og det er nemmere at få samlet tankerne, når man får det hele lidt på afstand og samtidig så er det bare den bedste kick-starter at få frisk ilt til hjernen samt at få rørt kroppen, så man er klar på et par timers stillesiddende arbejde igen.

Jeg kan dog godt få lidt dårlig samvittighed overfor hundene, når jeg nu som i disse dage sidder meget herhjemme, fordi jeg skriver på bacheloropgaven og derfor ikke har så mange timer ude på Universitetet og samtidig har prioriteret færre vagter på jobbet, men alligevel ikke føler, at jeg af den grund har mere tid til dem. De kommer jo tit hen og vil have min opmærksomhed, hvor jeg er nød til at fokusere min energi på skrivningen i stedet og det skærer i mit hjerte - de kan jo ikke forstå, at det ikke er fordi, at jeg ikke hellere vil hygge med dem, men at jeg er nød til at overholde nogle deadlines. Derfor har jeg også besluttet at forkæle dem lidt og give dem en masse lækkert fra Hollywooddogs.dk, de samtidig kan aktivere sig med, når nu jeg ikke har tid til dem hele dagen.


Selvom at jeg virkelig elsker at forkæle de to basser med gaver, så ender jeg alt for tit med at blive skuffet over kvaliteten af det jeg køber og det er uanset prislejet. Når man har en rottweiler og en staffordshire bull terrier, som vi har, så er det svært at finde noget, der holder mere end 10 minutter. De er jo nogle søde, kærlige og dejlige drenge, men når man kun er 2 og 3 år, så kommer man nogle gange til at lege lidt vildt og når man samtidig gerne vil lege med hinanden, så kan det godt gå lidt ud over legetøjet. Og de bliver jo bare så kede af det, når de kommer til at ødelægge noget! Det er ikke fordi, at de gør alt, de kan, for at splitte legetøjet ad, men det sker bare, når man leger lidt for vildt og det skal der jo også være plads til. I længden er det bare lidt hårdt ved pengepungen og derfor har vi fået fat i noget lækkert og Bidestærkt hundelegetøj, der kan holde til knubsene.


Vi har haft rigtig god erfaring med mærkerne West Paw samt Kong, som flere måske kender. Kong er virkelig nogle lækre kvalitetsprodukter, der er fremstillet af en meget stærk og robust naturgummi, plastikpolymer, der er virkelig holdbar og også godkendt til fødevarer af de amerikanske myndigheder. Dyrelæger, hundeentusiaster og -trænere på verdensplan anbefaler Kong-produkterne og det er med god grund, synes vi også herhjemme. Derudover findes der, som sagt, også mærket West Paw, som vi ikke tidligere har haft erfaring med. Deres produkter er fremstillet i et ekstramt bøjeligt zogoflex-materiale, der er hårdt og robust, men ikke skader hundens tænder eller indeholder BPA og thralater. Derudover giver West Paw ødelæggelses-garanti. Så hvis ens hund kan ødelægge et stykke West Paw legetøj, får man pengene retur eller de udskifter produktet. Det lyder jo fantastisk! Og jeg må sige, at vi indtil videre ikke har måtte indfri ødelæggelses-garantien, hvilket tegner rigtig godt! Der er altså virkelig penge at spare i længden ved at købe nogle ordentligt produkter :)


Vores dejlige drenge får fornøjelsen af at tilbringe mange timer med at hygge sig med West Paw JiveKong ClassicKong Ball og Kong Goodie Bone. Flere af disse har huller i, så man eks. kan putte godbidder i, så hunden stimuleres mentalt i sit arbejde med at få godbidderne ud. En anden god idé er at komme leverpostej i hullet og lægge legetøjet i fryseren, så leverpostejen bliver hår. Det kan give mange timers hygge og er helt ideelt her til de varme solskinsdage på terassen. 


Derudover får de skønne drenge nogle lækre Planet Pet Kylling Twist godbidder samt Max Life Glutenfri minihapsere (som vi bruger til træning) og så var indehaveren af webshoppen, Katja, så sød at sende et par ekstra lækre ben med til drengene og de elsker dem!

Jeg er ret så vild med webshoppen, hvor man virkelig fornemmer en masse engagement og hundekærlighed bag. Når man går ind og læser om de forskellige produkter, beskriver hun eks. gerne hendes egen erfaring med produkterne og hvordan hendes, underskønne, franske bullerbasser holder af de forskellige produkter. Det gør det bare lidt ekstra hyggeligt at shoppe derinde og for mit vedkommende, så bliver det også en side, hvor man har mere tiltro til og stoler mere på produkternes udsagn. Jeg fornemmer, at produkter der forhandles her er udvalgt med omhu for at sikre den bedste kvalitet og det er virkelig noget, jeg sætter pris på, når det er til mine to øjenstene. Så en stor anbefaling fra min, og hundedrengenes, side af!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar