tirsdag den 28. april 2015

Mor skal da ha' økologisk kvalitetschokolade

Hejsa allesammen,

Jeg håber, at I har en helt fortræffelig dag og nyder, at solen skinner en smule over Danmark igen, selvom der ellers er lovet regn. Jeg måtte tidligt op, efter lidt for få timers søvn og op på cyklen for at mødes med min bachelorgruppe og vores vejleder til et møde og det gik overraskende godt. Vi har været lidt pressede de sidste par uger, men det har til gengæld også resulteret i, at vi har nået en hel masse og vores projekt er praktisk talt snart færdigt. Vi har en lille måned igen, inden vi skal aflevere det, men tiden skal selvfølgelig nok komme til at gå. Vi har stadig nogle 'småting', der skal skrives og så skal der jo gennemrettes. Det skal nok blive til nogle hårde lange dage, men jeg er optimistisk. Nu har vi i hvertfald alt 'kødet' til opgaven og det føles så godt! Inden mødet i dag var vi en smule nervøse for, om vores vejleder havde en hel masse rettelser og kommentarer mht. ting, han ikke syntes om og som vi burde ændre. Men det var faktisk ikke så galt og det virker til, at han faktisk synes ret godt om vores projekt. Jeg gik i hvertfald fra mødet i dag med en rigtig god fornemmelse i maven!

De næste par dagen skal der så bare lige overstås nogle mindre hængepartier i ft. projektet og så skal vi have skrevet de aller sidste ting sammen i næste uge - de der ting, man ikke kan sidde hver for sig og skrive og som runder projektet af, som eks. konklusionen. Jeg har heller ikke de vilde planer for resten af denne uge, udover arbejde i morgen, og kæresten er ikke hjemme hele weekenden, så jeg får rigelig med tid til at få styr på mine 'lektier'. Derfor vil jeg også lige sætte mig i aften, når jeg kommer hjem fra Bikini Bootcamp, og få tilmeldt mig hold og planlagt træning for resten af ugen. Når jeg har tiden, kan jeg lige så godt give den en ekstra skalle! Sommeren nærmer sig jo også med hastige skridt nu!

En anden ting, der også snart står for døren er Mors dag her søndag den 10. maj og udover den fine gave, jeg allerede har fundet til hende, så skal hun også have noget lækkert chokolade og der findes virkelig intet bedre end Økoladens økologiske kvalitets chokolade! Jeg var lige ved at bestille nogle af de søde (og ufattelig lækre) marcipanhjerter, jeg også overraskede kæresten med på valentines dag, men jeg endte med at bestille mine egne favorit- chokoladeblokke Chok O Blok, som jeg er sikker på, hun også vil elske! Det blev til en hvis med lakrids, en lys med karamel og knas samt en mørk med pebermynte og knas. Jeg kunne have købt dem alle, for der er så mange spændende varianter - prøv engang selv at tjek dem ud! Mine tænder løber helt i vand, når jeg ser deres lækre udvalg, der bl.a. inkluderer smagssammensætninger som lys chokolade, tranebær, rosiner og hvid chokoladepyntmørk chokolade med hindbær og hvid chokolademørk chokolade med kokos og mørk chokolade med kardemomme og ingefær - og mange flere. Mm.. Jeg vil også have en forkælelsesdag, hvor der er nogen, der bestiller sådan nogle dejlige chokolader til mig ;)


 

Chok O Blok med ægte lakrids, der vandt den økologiske guldmedalje i 2006 og med god grund - den er så lækker! Den hvide chokolade er fra Peru og rørt med ægte lakrids fra Calabrien i det sydlige Italien. Det er en perfekt kombination af den hvide chokolades blide sødme og lakridsen, der lige pifter den op og giver lidt ekstra spræl.

Her kan man se, hvordan den håndlaves - hver blok er et lille mesterværk i sig selv :)

 

Chok O Blok med Pebermynte og knas er min personlige favorit. Det er den perfekte sammensætning i følge mine smagsløg - med en 70% mørk chokolade, der er rørt med pebermynte og pyntet fint med hvid chokolade.

Her kan man se, hvordan de fremstiller den hos Økoladen.

 

Chok O Block med Karamel og knas er virkelig også en lækker variant, som jeg er sikker på vil falde i de flestes smag. Den består af en 38% lys chokolade fra Peru, der er rørt med karamel og majsflager, hvorefter den pyntes med en 70% mørk chokolade.

Her kan I se, hvordan den fremstilles på Økoladens fabrik.

Bare et lille tip: Prøv at følg Økoladen inde på Facebook - der er ret tit flotte konkurrencer med chokolade-lækkerier og andre spændende indslag, der har med deres økologiske chokolade at gøre :)  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar