tirsdag den 21. april 2015

Tip: Mors dagsgave + rabatkode

Hej allesammen,

Jeg håber, at I har nydt weekenden og har fået samlet energi til en ny og spændende uge. For mit vedkommende har den stået på en masse skrivning, men der er selvfølgelig også blevet tid til at hygge med kæresten, nu hvor han endelig er hjemme igen. Det er med at nyde den tid, man har sammen, når man hver især har en travl hverdag med arbejde, studie, træning og alle dagligdagens øvrige gøremål. Det prioriterer vi højt og så kommer vores opgave lidt i anden række. Så vil jeg hellere knokle det ekstra i hverdagen, hvor han alligevel er på arbejde. Jeg har i hvertfald erfaret, at hvis jeg er god til at planlægge, så er der der ekstra tid til at hygge med dem, jeg elsker. Derfor har jeg også allerede nu sørget for en gave til en helt særlig person. Kan I gætte hem?

Mors dag afholdes altid på den anden søndag i maj, hvilket i år er den 10. og selvom, at der er et par uger til, så ved I nok fra mine tidligere indlæg, at jeg har ret travlt for tiden med vores bacheloropgave. Derfor har jeg allerde nu fundet en rigtig fin Mors dagsgave, som jeg bliver nød til at vise jer! Jeg synes, at Mors dag er en rigtig hyggelig tradition, som vi altid har fejret i vores familie - for hvad er vigtigere end at påskønne dem, man elsker? Mors dag er en rigtig god 'undskyldning' for at gøre lidt ekstra for de dejlige mødre, vi er så heldige at have.

Oprindeligt så var hele tanken bag Mors dag, at det skulle være en fredsdag. Det var Anna Jarvis (1864-1948), der fik udbredt kendskabet til dagen, da hun i første omgang ønskede at fejre sin egen mor, men senere til ære for alle mødres arbejde. Hun fik indført, at dagen skulle afholden på den anden søndag i maj måned og denne skik bredte sig hurtigt siden 1914. I USA er det tilmed en officiel helligdag. Mors dag kom til Danmark i 1929 med rigsdagsbetjenten Christian Svenningsen (1896-1979). Under første verdenskrig havde han kæmpet som soldat i USA's hær og her hørte han om den nye tradition fra hans soldaterkamerater. Han bragte så traditionen med sig hjem til Danmark, hvortil han også engagerede ideen indenfor foreningen De Allieredes Danske Vaabenfæller, hvor der blev samlet penge til til fordel for krigsenker og møder, der havde mistet en søn i krigstjeneste. Senere begyndte pengene så at gå til Mødrehjælpen. I dag kender vi måske bedst traditionen for blomsterhandlernes store udbud af Mors dags buketter eller Bing og Grøndahls Mors dags-platter (siden 1969), hvilke var nogle min mor og hendes søskende altid gav deres mor. I år synes jeg dog, at der skal lidt andet lækkert til end blot en buket og derfor har jeg fundet noget helt særligt, hun rigtig kan hygge sig med.


En super flot gavekurv fra Letsgive.dk, hvor man kan bestille alskens forskellige og fine gavekurve til et hver formål og det specielle af det hele er, at kurvene kommer fra den lokale specialbutik - uanset hvor i landet ens mor befinder sig. Det synes jeg, sætter prikken over i'et og jeg ved især, at min mor vil blive begejstret, når hun får denne smukke kurv fra Vin & Vin i Aalborg, hvor hun før selv har købt diverse gaver til andre og altid har beundret de fine kurve. Nu er det hendes tur!


Den er fyldt med lækre sager til at forberede en lækker kulinarisk oplevelse med italienske specialiteter og delikatesser, to flasker (meget lovende) rødvin og ikke mindst en masse spændende eksklusive chokolader og kaffe. Det er lige hende! Selv bliver jeg faktisk en smule misundelig, da det virkelig er nogle lækre ting :) Men jeg må jo bare vente til, at jeg selv en dag får sådan en fin kurv.


Fejre I Mors dag? Hvis I gør, så kan jeg bestemt anbefale jer at tage et smut forbi Letsgive, hvor I, mine skønne læsere, kan få 10% rabat frem til Mors dag ved at bruge koden: morsdag i slutningen af bestillingen. Og så leveres den smukt indpakkede kurv direkte til din, eller din mors, hoveddør. (Levering i hele Danmark).




Ingen kommentarer:

Send en kommentar