lørdag den 2. maj 2015

I Maj skal jeg...

Hej allesammen,

Jeg håber, at I nød startskuddet til maj måned igår og måske fik fejret første maj? For mit vedkommende stod det lidt mere stille for sig. Min kæreste, som jeg var så heldig at få hjem en døgn, blev kaldt tidligere afsted. Så jeg var faktisk bare alene hjemme fra eftermiddagen af og selvom jeg havde planlagt at udnytte tiden fornuftigt med opgaveskrivning, så måtte jeg sande, at det ikke kom til at ske. jeg var simpelthen så uoplagt og så begyndte min den-tid-på-måneden, hvilket desværre førte en masse smerter med sig. Derfor tog jeg den stille og roligt på sofaen, med lidt for meget hyggemad, og slæbte mig selv ned i Fitness om aftenen, hvor jeg gav den gas med løbetræningen! I dag er smerterne desværre også ret voldsomme og jeg var så ufattelig træt, da vækkeuret ringede i morges kl. 7, at jeg pænt måtte aflyse et booket hold i Fitness her til formiddag og få  nogle flere timers søvn.

Det er bestemt ikke altid, at mine smerter er så voldsomme, men det sker fra tid til anden. Og så er der simpelthen ikke andet at gøre, end at lytte til kroppen. Derfor har jeg også forkælet mig selv med to store, sunde, lækre morgenmads smoothies fyldt med god frugt i formiddags og hertil lækre nødder samt tørrede abrikoser. Skønt! Jeg har derudover fået ordnet en del af opgaven og samtidig nydt solens stråler på terrassen. Nu er humøret meget bedre! Kuren er simpelthen lækker spise, drikke og solskin ;) Senere vil jeg en tur ned i fitness, lave lækker aftensmad og bruge min dejlige lørdag aften på at få ordnet opgaven færdig (den del jeg skal have færdig til mandag) og måske lidt nyt til bloggen her. Måske jeg også skal prøve en ny og spændende opskrift af, jeg har gået med i tankerne de sidste par dage (hvis den bliver vellykket kommer den naturligvis her på bloggen).



Nåh, det blev en længere snak om dagen i dag, men egentligt ville jeg jo se lidt længere frem og liste lidt af det op, jeg skal/ vil i maj måned:

- Aflevere bachelorprojekt. Det kommer selvfølgelig til at fylde en del af min tid og energi, da jeg selvfølgelig ønsker at lavet et projekt, der er spot on og som forhåbentligt også skal kunne sikre mig en god karakter.
- Fejre Aalborg Karneval. Den 23 maj (lige efter at jeg har afleveret bachelorprojektet) afholdes karneval i Aalborg og jeg glæder mig så ufatteligt meget. Jeg skal afsted med nogle dejlige veninder og vi skal til at finde ud af, hvad vi skal klædes ud som. Det kommer der også lidt flere indlæg om her på bloggen ;) Glæd jer!
- Forberede mundtlig bacheloreksamen. Når karnevallet er ovre, så skal der øves til den mundtligt eksamen i juni måned. Det bliver virkelig nervepirrende. Selvfølgelig ligger en del af bedømmelsen i det skrevne produkt, men vores umiddelbare præstation inde til den mundtligt fremlæggelse kommer alligevel til at spille en rolle. Så på de 'få minutter' kommer vi til at blive bedømt og testet af - det er bare det værste, jeg ved. Jeg bliver så frygtelig nervøs.
- Søge SU til min kandidatuddannelse. Selvom jeg endnu ikke har bestået bacheloren, så har jeg skulle søge ind på kandidaten og der er jeg kommet ind (forudsat af at jeg består bacheloren). Dertil skal jeg til at søge SU på ny, da det anses for at være en ny uddannelse. Uha, det bliver spændende. Så er der ikke længe til, at jeg skal ud på arbejdsmarkedet - altså sådan rigtigt.
- Finde et sommerferiejob. Jeg vil gerne have mig et andet sommerferiejob i år og jeg må heller til at få søgt. 'Problemet' er, at jeg gerne vil hjem og bo hos min familie i min sommerferie, så jeg kan være lidt sammen med dem og samtidig vil jeg gerne tjene lidt. Men kan jeg finde et? Og er der nogle steder, hvor de vil have mig for 1,5 måned? Det må vi finde ud af!
- Træne igennem (både styrke og cardio). Jeg har opsagt mit fitnessabonnement fra sommerferien af og så vil jeg til at lave noget hjemmetræning. Der er desværre ikke noget Fitness World center helt derude i de små byer, hvor min sommerferie skal afholdes og så tror jeg også, at jeg får ret så travlt lige i starten af min kandidat. Så derfor skal der hjemmetrænes. Øv, jeg kommer til at savne centeret! Jeg håber bare, at der kommer et godt tilbud med fri oprettelse efter sommeren, for jeg vil klart meldes ind igen! Indtil da skal jeg bare i bikini-topform ;)
- Spise sundt og nærringsrigt. Fedtprocenten skal ned og jeg er også godt på vej, men det går for langsomt. Jeg er faldet lidt for meget i her på det seneste og det skal der ændres på! Derfor vil jeg også til at komme i gang med kalorie- og makrotælling igen, så jeg lige kan få en fod på, om det er her problemet ligger.
- Få boligen sommerklar. Jeg trænger til noget nyt og lyst og indbydende i boligen og ikke mindst på terrassen, så derfor tænker jeg, at jeg vil igang med en lille sommer-makeover af hele herligheden. Selvfølgelig skal I også indvilliges heri her på bloggen og der vil løbende komme indlæg med forbedringerne.
- Få ryddet ud i kosmetik og cremer. Jeg har før snakket om det og nu vil jeg give den en ekstra skalle. Jeg vil have gjort forårsrent i mine skabe på badeværelset og derfor vil jeg til at have brugt nogle af alle mine produkter op. Jeg er typen, der glemmer, hvad jeg i forvejen har herhjemme og kommer til at købe nyt. Det duer ikke. De penge kunne bruges på en masse andet spændende ikke sandt?
- Få tømt fryseren mere ud. Af samme princip som med mine badeværelsesskabe, så skal der tømmes ud og bruges op af de ting og sager, jeg har i fryseren. Frosne varer kan ikke hold efor evigt og der er faktisk stor forskel på, hvor længe eks. kyllingekød og grøntsager kan holde sig på frost. Derfor vil jeg til at have brugt op og få den tømt ud, så jeg også kan få den afrimet og rengjort.
- Gerne have lidt sommerkulør (et sommer-klar-projekt). Jeg er faktisk allerede begyndt lidt. Når solen falder på terrassen, bliver der simpelthen så dejligt varmt, at man snildt kan sidde bare i en top (og sommetider shorts). Det udnytter jeg bestemt! Det er så dejligt at kunne sætte sig ud og få lidt sol som afbræk i alt bachelorskrivningen og så får jeg jo lidt lækker farve samtidig - hvem klager over det?
- Igang med projekt-pæn hud (også et sommer-klar-projekt). Min hud er frygtelig. Jeg ved simpelthen ikke, hvad der går af den. Men nu skal det være slut. Ikke mere tør hud, bumser, fedtet hud osv. Nu vil jeg sætte ekstra ind overfor at holde min hud velplejet og sund. Det indkluderer bl.a. også, at jeg skal afholde mig fra min dumme vane med at pille - jeg har en frygtelig vane med at pille i tør hud og bumser og det gør kun problemet meget værre. Det skal stoppes nu!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar