torsdag den 14. maj 2015

Sommer-klar #6: Sunde lækkerier

Så har jeg fået en masse lækkerier ind af døren fra Nu3.dk, der altsammen skal gøre det lettere, sjovere (og sundere) at komme i tiptop sommerform hurtigst muligt! Som I ved, er jeg godt i gang med mit projekt Sommer-klar og jeg bl.a. på vej ned i fedtprocent, hvilket både kan ses i spejlet og på vægten. Nu vil jeg helst ikke længere ned i vægt, men der skal strammes lidt op og min kost skal fintunes, så der er helt styr på grundlaget for min træning. Det behøver jo ikke at være kedeligt - man kan sagtens få lækre ting og sager, der er sundere alternativer til hyggesager sprængtfyldt med tomme kalorier, raffineret sukker, usundt fedtstoffer, kunstige farvestoffer, kunstige smagsstoffer mv.

Jeg får ofte spørgsmål til, hvilke produkter jeg bruger i hverdagen og hvor jeg finder disse sunde fødevareprodukter til gode priser og derfor håber jeg, at dette indlæg kan være med til at give jer et indblik heri :)


Blandt de lækre sager er: 

Vand fra Vitamin Well, som er velsmagende vand, der fås med forskellig smag og som er spækfyldt med vitaminer, mineraler og andre lækre sager - Her er Sparkling water og Antioxidant med smag af fersken.

Kropsplejeolien fra Bio-Oil, som jeg virkelig elsker! Den virker effektivt mod ar og strækmærker og har haft rigtig god effekt på mine strækmærker. Nu har jeg fået mig en masse små ar, efter at min allergi har været ret så slem for et par måneder siden og jeg håber derfor på, at oilen har gøre underværker på min hud inden sommeren. Jeg har taget førbilleder og har nu snart været i gang med olien i en uge og udover at være ren velvære for sjælen, så glæder jeg mig til at få taget nogle billeder af det foreløbige resultat, som jeg naturligvis vil dele med jer her på bloggen!


En lækker 700 ml. shaker fra Nu3 med blandingsbold og integreret si, der egner sig perfekt til eks. proteinshakes.

Sødemiddelet Stevia Sød til varme og kolde drikke, der er baseret på planten Stavia og indeholder derfor ikke rafineret sukker. Det er 5 gange sødere end almindeligt sukker og indeholder 0 kalorier.

Den lækreste økologiske hasselnødde- og chokoladespreas fra Renée Voltaire med en kombination af hasselnød, chokolade og appelsin, der egner sig godt til eks. bageværk eller som dessertpålæg.


Økologiske kakaosmørknapper fra Rapunzel, der egner sig godt til smeltning og eks. som pynt i form af kagekreationer. 

Kosttilskuddet Supernature Purely Greens i pulverform, der kan mixes i juice mv. og indeholder et væld af gode vitaminer, protein, mineraler, enzymer, jern og klorofyl.

En ting jeg aldrig vil undvære i mit køkken er denne Økologiske kokosolie fra Nu3, jeg bruger som alt fra stegemiddel og pleje til hud og hår til ingrediens i lækre snacks.


Jeg glæder mig helt vildt til at prøve kræfter med dette Lakridspulver fra Natur-Drogeriet, der kan bruges i alt fra the til muffins, slik og smoothies. Udover at være rigtig lækkert, så bidrager denne lakrids også til den normale funktion samt fleksibilitet af led og da jeg netop har ledproblemer, så er det jo bare netop en god undskyldning for at give denne lækre sag et forsøg! Jeg har allerede prøvet den i min the og det kan varmt anbefales! Jeg er stadig ved at udregne 'den perfekte opskrift på lakrids-muffins' og så snart jeg har ideen på plads, så skal I selvfølgelig få opskriften herinde.

Sidst men ikke mindst var der også en skøn pose med 300 gram hele økologiske chiafrø fra Nu3, der indeholder gode omega-3 og -6 fedtsyrer samt fibre og protein. Frøene bruger jeg tit til mine bageværker som brød og som del af müsli til min morgenskyr, men der er et utal af anvendelsesmuligheder - kun fantasien sætter grænser!

Jeg håber, at jeg med dette indlæg fik udvidet jeres horisont indenfor mulige sunde alternativer til hverdagens hyggestunder. Her i indlægget har jeg allerede lovet flere kommende indlæg om produkternes anvendelsesmuligheder, opskrifter, effekt mv., så stay tuned og glæd jer! 

Hvis du har en lækker opskrift, et tip eller lign., du ønsker at dele om nogle af disse produkter, så er du mere end velkommen til at kommentere indlægget her :) !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar