mandag den 15. juni 2015

Min bacheloreksamen + How to: Sunde sommernegle

Hej allesammen,

Jeg håber, at I har nydt weekenden og ligeledes har haft en rigtig dejlig mandag. Min weekend er fløjet afsted - sådan er det jo, når man har massere at se til. Jeg har hygget med min kæreste, grillet med veninder i parken, besøgt min familie, været ude og se på bil, været til kandidatfest hos min veninde og slappet en hel masse af - hvilket jeg virkelig har haft brug for ovenpå den sidste periodes hårde oplæsning til bacheloreksamen. Fredag stod den mundtlige eksamen for døren og selvom, at jeg havde en rigtig god fornemmelse ang. den skrevne opgave, så frygtede jeg den mundtlige del - det har jeg det altid svære ved, da jeg gerne vil kunne have tid til at tænke mig godt om, inden jeg svarer. Nu var det jo en gruppeeksamen og det beroligede mig lidt, men når det så også var min bacheloreksamen, så følte jeg et stort pres på mine skuldre. Men nu er det overstået og det gik faktisk overraskende godt! Mit oplæg flød fejlfrit og selvom at vejlederens og censors spørgsmål var ret kringlede og meget filosofiske (hvilket ikke lige er min stærke side), så synes jeg, at det var en meget behagelig oplevelse. Og det endte da også med et 12-tal! Tænk engang, at jeg har fået min første universitetsgrad med et 12-tal!! Jeg er så stolt af mig selv. Jeg har kæmpet for det og jeg har gjort alt, hvad jeg kunne. Jeg er så tilfreds og så glad for min indsats. Det er en fantastisk følelse og noget der bare giver mig endnu mere mod på at begynde på kandidaten her efter sommer!

Selvom at jeg kunne snakke i evigheder om den eksamen og hvor glad jeg er for min karakter og at det nu er ovre og min sommerferie er begyndt, så vil jeg skåne jer i denne omgang og i stedet vise jer de smukke negle, jeg har fået lavet mig. Mine egne negle har altid været tykke og stærke, men de kan bestemt godt komme til at se medtaget ud og det var bestemt også tilfældet efter at være blevet forsømt under eksamenslæsningen. Nu da det er overstået, så skulle de have en rigtig forkælelsestur!


  1. Jeg starter altid med at file mine negle i form og forsigtigt fjerne neglebånd med en neglebåndsskære.
  2. Herefter pudser jeg negle op med en buffer, så de bliver mere jævne i overfladestrukturen.
  3. Når jeg har tørret negle godt af, så jeg er sikker på, at der ikke sidder rester af 'negle-støv' efter filning og polering, så bruger jeg en Ridge filling base coat fra Essie, der, som navnet siger, er en underlak, der giver sunde og velplejede negle med en glat og jævn overflade.
  4. Så er det tid til at vælge en flot lak. I dag har jeg valgt at bruge den smukke hvide Marshmellow fra Essie.
  5. Til af afslutte med et ekstra elegant finish tog jeg og blandede lidt Youngblood Crushed Mineral Eyeshadow Moonstone i min Super Duper Top Coat Nail Gloss fra Essie, så lakken bliver flot jævn og holdbar samtidig med at de smukke glimmer-mineraler indfanger lyset på smukkeste vis og funkler som hundredevis af mikro diamanter på mine negle.
Tip: Jeg afslutter altid mine neglebehandlinger med en dejlig plejende håndcreme, for hvad hjælper det at have smukke negle, hvis ens hænder er tørre og ru? Lige for tiden er jeg helt vild med EOS Evolution Of Smooth håndlotion, der dufter så dejligt og fugter hænderne rigtig godt uden at fedte.

Btw, så får man gratis fragt til og med d. 30. juni, ved brug af koden: BLgf0615 hos Cocopanda :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar