mandag den 29. juni 2015

New in: Smukke Limited Edition plakater

Hej allesammen,

Så blev det mandag, hvilket betyder, at jeg skal igang med at pakke, fordi imorgen flyver vi afsted til varmere himmelstrøg og jeg glæder mig virkelig! Vejret skulle blive rigtig skønt herhjemme i Danmark, så det er ikke pga. varmen, at vi tager afsted, men vi har simpelthen ikke set så meget til hinanden den seneste tid og vi har alle haft travlt med hvert vores (min familie, min kæreste og jeg). Så vi glæder os bare til at være rigtig sammen og nyde hinandens selskab. Min kæreste og jeg har også haft nogle problemer på hjemmefronten og det er bare ikke nemt, når man stort set aldrig ses og når man endelig gør så er det med forskellige dagsrytmer. Men det skal nok blive bedre og en ferie er lige, hvad vi trænger til!

Nåh, nok om det. Det er en lidt tungere snak og det synes jeg ikke, at vi skal bryde vores hoveder med i denne dejlige muntre sommertid. Derfor vil jeg i stedet vise jer, hvad jeg har fundet hjem til vores lejlighed, for jeg er virkelig begejstret! Jeg har længe syntes, at vores store mørke lærredsbillede inde i stuen skulle skiftes ud og at vores ene lille væg i soveværelset trængte til lidt hygge. Men det er så frygteligt svært, når ens lejlighed er så lille. Der skal ikke meget til, før det føles som om, at det hele blive tynget ned og at pladsen bliver endnu mere trang. Derfor har jeg haft kigget på en del forskellige plakater og mit valg er faldet på 2 smukke grafiske plakater fra Bylux.dk. Udover at plakaterne selvfølgelig skreg: "Vælg os!" (og hvor heldigt er det ikke lige, at jeg kunne finde begge samme sted?!), så er jeg også ret så vild med, at alle deres plakater er Limited Edition. Hvert design laves kun i 100 eksemplarer og når disse 100 stk. er udsolgt, bliver der ikke genoptrykt flere af dette design. Derudover så påskriver designeren en nummering, ud af de 100 eksemplarer, i hånden på hver af plakaterne, så ingen af plakaterne er 100% identiske og derfor er hver plakat et unikt stykke kunst. Og sådan noget elsker jeg jo bare. Jeg er vild med de moderne grafiske plakater, der er så oppe i tiden, men at de samtidig er unikke, er bare lige mig!

Jeg er bestemt ikke en farveforskrækket person, men jeg elsker ro og orden - især i vores boligindretning og derfor skulle det være plakater i sort hvid - det var jeg helt sikker på (selvom det var svært at stå for de mange fine plakater, de også havde i farver). Da jeg også på forhånd havde bestemte steder, jeg søgte plakater til, så synes jeg også, at det er super rart, at man kan vælge plakater efter størrelse. Eks. vidste jeg, at jeg skulle bruge en stor plakat på ca. 50*70 cm. ind til stuevæggen og en mindre plakat på ca. 30*40 cm. ind til den lille væg i soveværelset.


Efter at have set mange med de flotte Playtype plakater med store bogstaver, har jeg været på udkig efter noget i samme stil ind til stuen. Men det skulle helst være noget i sort/hvid og noget mere harmonisk i udtrykket. Så det var kærlighed ved første blik, da jeg faldt over den smukke Århus plakat. Især fordi at min kæreste og jeg nu er bosat i Nordjylland, men mødte hinanden i Århus. Byen har i det hele taget en stor betydning for os begge to på forskellige andre måder. Jeg har selv boet der på et tidspunkt og den tid havde en stor indflydelse på mit liv. Og så har jeg boet lidt uden for Århus i mange år. Min kæreste er selv født i Århus og har næsten hele sin omgangskreds der. Derfor var det selvfølgelig 'Århus', vi valgte (man kan også få 'Danmark', de forskellige landsdele og andre byer) og det er lidt hyggeligt at kunne tage en del af den identitet med ind i vores nordjyske hjem.


Valget af plakat ind til soveværelset faldt på denne Kys mig godnat plakat. Den er da bare for sød og egner sig perfekt til at hænge over sengen, hvor den kan sprede god karma og kærlighed. Jeg har altid haft a thing for citater og derfor var det heller ikke svært at overbevise mig selv om, at denne ville være helt perfekt inde i soveværelset. Jeg er vild med det stilrene design, der alligevel brydes med de forskellige skrifttyper. Den er sjov og legende og samtidig harmonisk og 'rolig', hvilket er lige det, jeg efterspørger til vores lidt minimalistiske indretning og lille lejlighed.

Jeg glæder mig til at smække dem i nogle fine hvide tynde rammer og op på væggene. Rammerne skal jeg bare lige have fat i først. Det bliver Så godt! Ingen tvivl om det. Jeg har også haft kigget på et par stykker mere - det er så nemt at forelske sig - og måske der skal mere fornyelse til? Sommetider ville jeg ønske, at vi havde en større lejlighed ;)


Inden jeg hopper videre til kuffertpakningen, vil jeg da lige tippe jer om, at hvis I skulle have forelsket jer i en plakat eller to (måske flere?) fra Bylux.dk, så har de gratis fragt til hele Danmark og giver samtidig også 10% rabat ved samlet køb over 500 kr.

2 kommentarer:

  1. Plakater som disse er så fine når de bliver smidt i ramme og kommer op og hænge. Plus, det er nemt at skifte dem ud igen!

    http://industrialbarbie.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig! :) Det er en super fin, nem og billig måde at forny boligen på :)

      Slet