tirsdag den 23. juni 2015

Opskrift: Key Lime Pie Proteinmuffins

Hej allesammen,

Jeg håber, at I nyder denne skønne solrige Sankt Hans tirsdag eftermiddag. Inden jeg stryger videre med mine mange gøremål i dag, vil jeg lige dele denne opskrift med jer. Jeg fik de lækreste Key Lime Pie Muffins hos min veninde her i sidste uge og jeg fik lov at nuppe hendes selvopfundne opskrift og modificere den lidt her til bloggen - så her er min proteinvariant. Den er SÅ lækker!  Hvis jeg selv skal sige det ;) Dejligt frisk og mættende.


Opskrift: Key Lime Pie Poteinmuffins

- Uden sukker og smør




Indgredienser:
  • 2 scoop Key Lime Pie proteinpulver (eller lign. frisk citrussmag)
  • 1 dl. havregryn
  • 1 dl. fuldkornshvedemel
  • 1 dl. Isis Müsli
  • 1 tsk. vaniljesukker
  • 2 tsk. bagepulver
  • 1,5 tsk. SteviaSød
  • 5 stk. dadler uden sten
  • Saften fra 0,5 lime
  • Saften fra 0,25 citron
  • 1 dl. minimælk
  • 2 stk. æg

Fremgangsmetode:
  1. Alle de tørre ingredienser blandet.
  2. Æggene piskes sammen, bananerne og dadlere moses og røres sammen med resten af de våde ingredienser.
  3. Rør de våde og de tørre ingredienser sammen.
  4. Fordel dejen i forme (jeg brugte 12 stk. silikoneforme).
  5. Bages i ca. 12 min. ved 180 grader varmluft.
Nemt, enkelt og lige til - og så smager de fantastisk! De egner sig fint til at blive opbevaret et par dage i en lufttæt bøtte (hvis de holder så længe) samt at komme på frost, uden at det går ud over den gode smag.

*Næringsindholdet her er beregnet for én muffin

Jeg har serveret dem med Cheasy vaniljeskyr, men kun fantasien sætter grænser :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar