tirsdag den 16. juni 2015

Sommerferie pakkeliste

Jeg er stor fan af lister til de daglige gøremål. På en måde kan jeg skrive ned, hvad det er, jeg skal huske at få gjort i løbet af ugen og det letter det virkelig for mig, at jeg ikke skal gå og tænke på det og så ender med at glemme at få forskellige vigtigt ting ordnet. Derfor skriver jeg alt ned; lige fra hvad jeg skal handle ind til næste uge, hvornår jeg skal til hold i fitness, ideer til blogindlæg og til hvornår jeg skal cykle hjemmefra om morgenen. Det giver mig mere overskud! Og så er det så dejligt tilfredsstillende at kunne 'tjekke af' med et flueben, når der er noget, man har fået ordnet.

Da jeg, som mange andre, snart står og skal på ferie, tænkte jeg på at lave mig en pakkeliste, så jeg ikke risikerer at sidde i flyet og komme i tanke om, at jeg har glemt mine p-piller og bikinien derhjemme (Det er sket før med undertøj!). Men så tænkte jeg, at der sikkert er andre end mig selv, der kunne have glæde og gavn af sådan en pakkeliste og derfor har jeg nu lavet en udvidet udgave, som jeg selv vil gå ud fra. Der kan selvfølgelig godt være et par ting, jeg ender med at tilføje, ligesom at jeg heller ikke tager sådan noget som hårtørre med, da jeg ved, der er på det hotel, vi skal bo på. Derudover sørger jeg også for at koordinere med de andre, jeg skal rejse med, da vi ikke alle eks. behøver at slæbe et fladjern med men godt kan deles om et og derved sparre på vægten. Kæresten og jeg deler jo også sådan noget som solcreme, tandpasta, shampoo osv. - der er ingen grund til, at vi hver især slæber sådan noget med. Så pakkelisten her er som udgangspunkt og I er naturligvis mere end velkommen til at sige til, hvis I lige skulle spotte noget, der mangler. Det vil jeg sætte pris på! ;)




Praktiske ting og sager:

  • Pas
  • Rejsedokumenter
  • Sygesikring
  • Forsikringspapire (policenr. og tlf.nr. til forsikringen)
  • Penge
  • P-piller, vitaminpiller mv.
  • Pung
  • Mobil
  • Mobiloplader
  • Plaster
  • Solbriller

Toiletsager:
  • Ansigtsrens
  • Make-up fjerner
  • Skintonic
  • Vatrondeller
  • Vatpinde
  • Dagcreme
  • Natcreme
  • Øjencreme
  • Basiron
  • Solcreme (til ansigt og krop)
  • Aftersun
  • Hårpleje
  • Hårelastikker og spænder
  • Hårbørste
  • Kam
  • Taskespejl
  • Hårlak
  • Neglelakfjerner
  • Neglelak
  • Barberskum
  • Skraber
  • Bodylotion
  • Mascara
  • Eyeliner
  • Dækstift
  • Pudder
  • Øjenbryns make-up
  • Neglefil
  • Tandbørste
  • Tandpasta
  • Deo
  • Parfume
  • Shampoo
  • Balsam
  • Hårtørre
  • Fladjern
  • Pincet
  • Læbepromade
  • 'Ekstra make-up' (øjenskygge, rouge osv.)

Tøj mv.:
  • Trusser
  • Bher
  • Shorts
  • Toppe
  • Kjoler
  • Cardigan
  • Lange bukser (til hjemrejsen)
  • Sandaler
  • Lukkede sko og strømper
  • Smykker
  • Bikini
  • Badehåndklæde (muligvis)
  • Træningstøj + sko (og evt. handsker)

Fornøjelser:
  • Kamera
  • Oplader til kamera
  • Dameblade/ bog
  • Kortspil
  • Headset


1 kommentar:

  1. Mega nice indlæg. Jeg er altid i tvivl om hvad jeg præcist skal pakke, og hvad jeg får brug for, også er jeg altid SÅ bange for at glemme noget. Jeg laver ALTID pakkeliste, og jeg vil klart gemme din til inspiration, når jeg skal til Rhodos! ;)
    - julieguldbrandt.bloggersdelight.dk

    SvarSlet