onsdag den 15. juli 2015

10 ting jeg ikke forstår

Godaften allesammen,

Har I haft en god dag? Her har dagen desværre været lidt af en ommer og jeg sidder tilbage her til aften med en følelse af tomhed og mindre værdsfølelse, efter at jeg nok har mistet en person ud af mit liv, jeg var kommet til at holde ret meget af. Noget mere end jeg havde forventet. Men den person var bestemt ikke god for mig og derfor håber jeg, at i dag har været et første (dog smertefuldt) første skridt på vej mod det bedre. Nok om det - mine læsere skal ikke dvæle i min dårligdog.

Aftenens indlæg bliver derfor en af de lettere med 10 ting, jeg ikke forstår :) Enjoy!



#1: Hvorfor det danske sommervejr skal være så utilregneligt. Sidste år på denne tid jeg jeg i shorts, sandaler og sommertoppe, nu er jeg gemt væk i en strik, lange bukser og sneakers.

#2: Hvorfor jeg så småt har mistet lysten til is. Jeg har altid elsket is - både fløde og sorbet. Nu gider jeg stort set kun spise den sundere version af sorbet, jeg selv laver.

#3: Hvorfor man bruger så mange penge om sommeren. Avs, det gør helt ondt at kigge på kontoen. Især i år hvor jeg har valgt ikke at have et sommerferie job.

#4: Hvorfor det skal være så svært at få mine ellers fine lokker i nogenlunde stand. Jeg har været rigtig god til at pleje og passe godt på mit hår (særligt de sidste to år), men det er bare trist, klasket, tyndt og spalter for et ondt ord. Pt. er det kun kokosolie, der kan gøre det nogenlunde udholdeligt.

#5: Hvorfor jeg har meget (som i fyldt til randen!) i mit klædeskab, når jeg alligevel aldrig har noget at tage på. Det må være et tegn på oprydningstid.

#6: Hvorfor jeg ikke har været på juli-udsalgsshopping endnu. Hverken på nettet eller i butikkerne. Okay - har måske lige købt et sæt sportstøj i en H&M, men det er også det. Hvad sker der for det?!
- Har lige planlagt en tur i weekenden ;)

#7: Hvorfor det the, man kan købe i dagligvarebutikkerne i Danmark, skal smage så ufatteligt kedeligt. Jeg elsker at få the i udlandet, hvor der er mange flere spændende smagsvarianter og hvor selv en almindelig frugtthe ikke bare smager som en Earl Grey, men faktisk smager af frugt.

#8: Hvorfor jeg er blevet helt forfærdeligt babykulleret. Det er virkelig slemt og min kæreste er ved at få pip af mig. Jeg går helt i spåner, hvis jeg ser en baby, klapvogn eller lign. og jeg får vendt alle samtaleemner over på, hvornår ham og jeg skal have barn. Ikke så godt, når vi lige har købt en gulpladebil og jeg er blevet optaget på kandidaten vel? ;)

#9: Hvorfor jeg er ved at få nok af at have sommerferie. Jeg glæder mig til at komme tilbage til uddannelsen, jobbet, veninderne, fitnesscenteret og den strukturerede hverdag. Jeg burde nyde min ferie, nu jeg endelig har den - men sådan noget er jeg bare ikke så god til. Jeg tror, jeg vil til at planlægge den lidt mere og så forhåbentligt få nydt den sidste tid til fulde, inden det går løs med en stressende hverdag igen.

#10: Hvorfor det er så svært for mig at overholde mine makroer, når jeg er hjemme ved familien. Det gik simpelthen bare så godt rigtig længe og så blev det sommerferie og jeg tog hjem til min familie. Deres madvaner er helt anderledes end mine og selvom jeg virkelig gør et forsøg og lever sådan nogenlunde sundt, så er det virkelig svært at komme back on track. Men jeg ved, jeg kan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar