søndag den 26. juli 2015

Opskrift: 2-i-1 Sund Sommersmoothie & -sorbet

Opskrift: 2-i-1 Sund Sommersmoothie & -sorbet

- Med bær, lakridspulver og chiafrø




Indgredienser:
  • Ca. 8 gram økologiske chiafrø
  • Bær efter ønske (Jeg brugte brombær, hindbær, jordbær og lidt blåbær)
  • En banan
  • Evt. lidt ekstra frugt (Jeg brugte en pære, et æble og en kiwi)
  • Appelsinjuice
  • Mandelmælk
  • 1 tsk. engelsk lakridspulver
  • Lidt vaniljepulver
  • Lidt SteviaSød
(Målene er lidt på gefühl. Føl jer frem og smag til)

Fremgangsmetode:
  1. Alle ingridenser blandes sammen og blendes godt til en tyk flydende masse.
  2. Smoothien hældes i et glas og nydes med det samme eller man kan komme massen i en lufttætbeholder og sætte den på frost. Tip: Jeg lavede mig et stort glas lækker smoothie og frøs en portion ned som sorbet til dagen efter, sidst jeg lavede den ;)
  3. Når isen er frossen kan den med fordel tages op ca. 20 min. inden servering.
Nemt, enkelt og lige til - og så smager det fantastisk sødt, friskt og lækkert! Det smager dejligt syndigt men er både godt for krop og sjæl. I hvertfald en succesopskrift, jeg vil mæske mig i sommeren igennem! Jeg overvejer at prøve at lave en variant, hvor jeg laver isen i forme til pindis og så overtrækker dem med økologisk hvid kakaosmørknapper. Uha :) Kunne I ikke lige forestille jer, hvor lækkert det ville smage?!

Jeg har linket til de lidt mere specielle ingredienser, som jeg har fra webshoppen Nu3.dk. De har et stort udvalg til gode priser, massere af økologiske produkter, alle de store mærker og så er produkterne altid i orden.

Tip: Hvis du, ligesom jeg, er helt tosset med at blende lækre smoothies og elsker at lege med kreativiteten og opfindsomheden i dine blendede kreationer, så er det måske noget for dig at tage et kig på Nu3.dk's smoothielicious konkurrence, hvor man kan vinde mange flotte præmier til endnu flere og bedre smagfulde smoothie-mesterværker! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar