onsdag den 2. september 2015

Eksamenslæsning og Snart-på-bloggen


Dagens indlæg bliver et af de kortere af slagsen og det skyldes simpelthen, at mit hoved er en smule ristet - for at sige det på pænt dansk. Jeg skal til en eksamen på fredag og jeg må intet have med - og det er bare lidt svært at huske et helt pensum udenad. Så derfor er der blevet terpet godt og grundigt i dag, da jeg kom hjem fra Uni. Det er også gået godt, synes jeg, men da jeg også har undervisning på Uni igen i morgen, så har jeg besluttet, at jeg smutter tidligt i seng igen i dag og står tidligt op igen i morgen. Jeg skal nemlig møde mit på dagen og det begrænser min læsetid, så jeg er nød til også at få læst noget, inden jeg skal afsted og så resten, når jeg kommer hjem. Læst, er måske ikke den rigtige betegnelse. Jeg har naturligvis læst hele pensum, så det jeg gør nu, er at jeg læser op på mine noter og så har jeg byttet noter med nogle veninder, som jeg så gennemlæser (det hjælper lidt at 'høre' andres ord om det samme, synes jeg) og så forsøger jeg at skabe et overblik over forskelle og ligheder, kritikpunkter, nøgleord mv. mellem de forskellige tekster, teorier, teoretikere osv. Og det går da fremad! Jeg skal 'bare lige' nå 6 kapitler og 4 artikler i morgen. Det regner jeg med, at jeg 'snildt' kan og så er det bare med at komme i seng i god tid igen igen og at få tasken pakket og klar med en god og nærende madpakke, godt med drikkelse og.. en kuglepen eller to - og intet andet!

Wish me luck!

Hvis ikke I hører fra mig her på bloggen imorgen - så ved I hvorfor ;) Det kan også ske, at jeg lige logger hurtigt på og smider et godt og gennemarbejdet (hvis jeg selv skal sige det) indlæg op med en meget personlig historie, en fascination af en dansk designklassiker, spændende nyheder og ikke mindst nogle smukke billeder. Jeg skal bare lige have det sidste 'grønne lys' fra en af dem bag designklassikeren, jeg skriver om - da jeg skriver lidt om nogle faktuelle forhold, som jeg naturligvis vil være sikker på er helt korrekte, inden jeg udgiver det for jer. I kan godt glæde jer! :) Hvis ikke det kommer ud i morgen, så kommer det i hvertfald en af de nærmeste par dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar