torsdag den 7. januar 2016

Mine 4 basic hårplejeprodukter

Her til aften vil jeg fortælle jer lidt om nogle af mine mest basic hårplejeprodukter, der altid har en fast plads i mit skab og som jeg igen og igen vender tilbage til. Det drejer sig om to olier og to sprays.

 

Det første produkt, jeg vil fortælle om, er OSMO Essence Berber Oil og det er det produkt, jeg har brugt længst tid. Det er en mirakuløs multiolie, som jeg kaldte den for en del år tilbage, og det står jeg stadig ved. Olien er tyk i konsistensen og ret drøj i brug. Jeg bruger den især i vinterhalvåret, hvor håret bliver udsat for hård vind og kulde, der slider på håret. Olien er særligt god til at afhjælpe tørhed, glanstløst samt trist hår. Den tilføjer lokkerne en masse glans og giver den blødeste følelse samt dejligste (lidt vingummi-agtige) duft. Den er letvægt og tynger derfor ikke håret, hvorfor den kan bruges i både tørt såvel som håndklædetørt hår. Noget af det bedste ved den er, at den hjælper til at reducere hårets tørretid og beskytter samt genopretter hårstråenes sundhed. Den giver tilmed UV-beskyttelse.

I sommerhalvåret skifter jeg gerne over til Orofluido Asia Zen Control. Ligesom jeg ofte skifter til en lidt lettere ansigtscreme i sommerhalvåret, så kan jeg også godt lide at bruge en lidt lettere olie til håret. Duften på denne olie er lidt mere sommerlig og er en dejlig blanding af en lidt spicy duft og orientalske blomster. Det er svært at beskrive, men den dufter i hvertfald skønt! Ligesom den anden olie kan denne anvendes i både tørt såvel som håndklædetørt hår og er ligeledes med til at blødgøre og pleje. Den giver en blid glans og modvirker krus, som er noget, jeg godt kan døje lidt med i sommervarmen.

Sprayen Unique One All In One Hair Treatment Coconut er en limited udgave, der dufter dejligt at sommer (og derfor elsker jeg også at bruge den om vinteren!). Det er en leave-in-hårkur i spray-form, der kan bruges af alle hårtyper. Jeg bruger den dagligt og den hverken tynger håret, gør det stift eller kan på anden måde mærkes, at den er i. Den beskytter mod varme (fra stylingapparater), beskytter mod farvetab (hvilket bl.a. kan forårsages af UVA og UVB), giver en dejlig duft af kokos og vanilje, gør håret glansfuldt og dejlig blødt, forebygger mod spaltede spidser, giver fylde, plejer tørt og ødelagt hår, gør gennemredning lettere og eliminerer filtring og krus. Whats not to love?

Den skønne leave-in balsam fra Indola er vidst desværre et udgået produkt. Super ærgerligt. Den har ellers været min redning mange gange! Det er virkelig det ultimative produkt mod virkelig filtret hår. Ikke at jeg føler, den kan så meget andet - men den kan redde enhver filtret uldtot - helt smertefrit. Jeg håber at kunne finde et tilsvarende produkt til når lokkerne er virkelig uregerlige ;)

Alle herlighederne kan bl.a. købes hos Nicehair.dk, hvor der især er gode penge at spare på OSMO olien. Bare lige et lille tip fra mig ;)

2 kommentarer:

  1. Unique coconut er guld værd for mig :D Jeg elsker især duften af kokos ved denne (har også den røde udgave) men udover duften så gør den bare så meget for mit hår. Jeg har ikke været til frisør i oceaner af tid, så når jeg plejer mine spidser med denne, kan man slet ikke se hvor slidte mine spidser i virkeligheden er! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, duften er virkelig også bare skøn! Jeg har faktisk slet ikke prøvet den almindelige/ røde udgave :) Men den skulle gerne være det samme bare uden duften ikke? Jeg er virkelig også glad for den og den effekt den har på hårets slidtage. Det er helt utroligt, at så billigt et produkt, kan gøre så gode underværker!

      Slet