torsdag den 14. januar 2016

Sne, Styrt, Møde, Proviant, Kähler-nyhed og Pandekager

Hej allesammen,

Lige en kort opdatering fra mig i dag. Jeg har haft en lidt 'tætpakket' dag, hvor jeg har fået nået en hel del. Sikke en dag. Sneen faldt tungt i nat og her i Aalborg, kom der virkelig en stor mængde. Dertil har de ikke været alt for gode til at rydde vejene. Faktisk var der hverken fortorv eller cykelsti at få øje på indtil i eftermiddags, så jeg kan godt fortælle jer, at jeg havde en interessant tur til og fra mit praktikmøde. Det endte med at lille styrt på cyklen (havde naturligvis hjelm på), hvor der (7-9-13) heldigvis ikke skete det helt store. Så det blev da lige en 7 km. gåtur i dybe snemængder med en cykel på slæb. On the bright sight, så var det god cardio og samtidig lidt styrke ;) Gotta stay positive right?

Mødet gik rigtig godt. Over alt forventning faktisk. Jeg glæder mig så meget til at begynde på de mange spændende opgaver, som min praktikvejleder fortalte om. Der skal lige styr på nogle praktiske gøremål først og så er jeg bare Så klar! Jeg er ret overvældet over, hvor megen tiltro de alligevel har til min kunnen og mine evner. Selv føler jeg mig stadig lidt som en lille studerende, der ikke kan andet end at læse i en bog ;) Men de var virkelig optimistiske og roste mig for mine spørgsmål, svar og refleksioner. Det var en virkelig positiv oplevelse. Så I kan nok forstå, at jeg er rigtig spændt. Nåh, men mere om det senere, når jeg rigtig kommer igang. Så vil jeg med glæde fortælle jer mere.

Efter nogle hårde km. til bens og et godt praktikmøde, kom jeg hjem og fik læst, fik snakket (alt for længe i telefon) med en savnet veninde, jeg aftalte at ses med her i weekenden - åh, det bliver skønt! Sidst men ikke mindst, så har jeg nydt en god, og aldeles hård, omgang træning i centeret efterfulgt af lidt 'proviant-shopping' i form af protein-/snackbarer til den kommende tid.


Hvis I følger med på min instagram, så har I måske allerede set de spændende barer ;) Derudover har jeg også lagt et inspirationsbillede op af Kählers nye omaggio vaser, med perlemorsstriber, som udkommer til foråret. Er de ikke bare smukke? Jeg er helt forelsket i dem, men tvivler på, om jeg 'får lov' at købe dem herhjem til. Jeg har i forvejen efterhånden en ret stor samling af både Kähler og Lyngby vaser (samt diverse andre skønheder) - Egentligt kan man måske godt sige, at jeg lidt har en vase-mani ;) Men seee den lige!

Og sidst men ikke mindst, så fik I da også lige et billede af min lækre morgenmad bestående af protein-bananpandekager med sukkerfri marmelade, et stort glas minimælk og mine kosttilskud. Mums siger jeg bare! Det bedste af det hele er, at jeg også har til i morgen tidlig. Så bliver det lidt nemmere at komme tidligt op og i gang. Jeg har simpelthen så svært ved at stå tidligt op lige for tiden, så jeg håber lidt på, at pandekagerne kan lokke lidt mere end dynen i morgen tidlig ;) Måske I kunne tænke jer en opskrift? Se evt. proteinpandekager med skyr og banan. Dem jeg lavede i morges er dog uden skyr og med minimælk i stedet samt med havregryn og flerkornshvedemel. Kunne I tænke jer denne opskrift også?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar