mandag den 8. februar 2016

Konkurrencer, læsning og skinnebensbetændelse

Som i måske husker fra mit indlæg om 10 ting, jeg vil gøre her i februar, så var et af punkterne, at jeg ville forkæle jer, mine læsere, noget mere og det er jeg godt i gang med ;) Hvis i ikke allerede har set det, så har jeg pt. 3 forskellige konkurrencer/ give aways kørende her indtil valentines day. I kan vinde et valgfrit smykke fra Hviskvalentines chokolade fra Aalborg Chokoladen samt en SodaStream POWER + 3 valgfrie FREE smagsvarianter. Jeg synes selv, det er nogle super lækre præmier og jeg ville elske selv at vinde sådan nogle skønne ting - så det håber jeg, at i også synes og at i har lyst til at deltage. Hvis i allerede deltager, så; Held og lykke! :)

Udover bloggen så går min tid disse dage med læsning i store mængder. Mit praktikforløb begynder her senere på ugen og kommer til at være på fuld tid (dvs. over 37 timer ugentligt) og da jeg har en fremlæggelse på Uni senere på måneden, så må jeg bruge mine sidste fridage på at få læst og forberedt, så godt jeg kan. Så må jeg læse op på det igen senere og så gøre et talepapir klar. Men at læse og få skrevet noter tror jeg ikke, at jeg vil kunne nå efter mine lange dage i praktikken og derfor må jeg jo igang før. Det er desværre en del sider, jeg kan have tygget mig igennem, så det er ikke lige den sjoveste slutning på min 'miniferie', men så må man jo bare gøre det lidt ekstra hyggeligt med læsning under et varmt tæppe og med en dejlig kop te ;)

Derudover så giver disse læsedage mig også et nødvendigt hvil til mit skinneben. Jeg har jo fået mig en omgang skinnebensbetændelse og det gør ondt som bare pokker. Derfor har jeg sløjfet alt, der hedder løb samt mine cardiohold. Jeg tager dog stadig mine styrkehold og så kommer jeg til at cykle en del, når jeg starter op i praktikken og derfor vil jeg også lige give benet lidt ro indtil da. Cykling skulle heldigvis ikke være det værste og jeg synes heller ikke, at jeg får ondt, når jeg cykler. Men til gengæld gør det ondt, bare jeg går en lille tur og derfor frygter jeg også lidt for, hvor meget gåen der kommer til at være på min praktik. Men nu må vi se. Jeg tror, det meste kommer til at være stillesiddende arbejde. Det er vildt demotiverende og faktisk halvdeprimerende ikke at kunne have mine cardiodage og løbeture, som jeg var kommet til at holde så meget af. Men der er bare ikke noget at gøre ved det. Det er vigtigt, at man tager skinnebensbetændelse seriøst og ikke udfordre skæbnen, så ender det bare med, at man har en skade i lang lang tid. Det har jeg hørt fra flere, der taler af bitter erfaring. Så jeg tager det til efterretning og holder mig til mine styrkehold. Forhåbentligt er det hurtigt ovre. Jeg gør i hvertfald alt, hvad jeg synes jeg kan, med muskelvarme creme, hvile, massage, udstrækning osv.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar