onsdag den 10. februar 2016

Lad os tale om intimpleje

Idag vil jeg gerne tale om et lidt ømtåleligt emne, men om ikke andet, så synes jeg, det er et ret vigtigt emne, som vi bør kunne tale om. Oplysning og information er jo den eneste vej til viden, så lad os tale om et lidt intimt emne; intimvask. Jeg går nemlig op i sundhed i bred forstand, som I måske snart har fornemmet her på bloggen: sund mad, sund krop, sund hud, sundt sind, sund livsstil.. You name it. Sundhed er lig velvære for mig :-*

I husker måske mit tidligere indlæg, hvor jeg havde testet og anmeldt forskellige produkter fra Sanex' AtopiCare serie, som jeg var ganske begejstret for. Det er jeg skam stadig og jeg har været ude og købe nyt ind til mit lager. Især bodylotionen er jeg blevet virkelig glad for og kan slet ikke undvære den til efter mine daglige dage i forbindelse med træning. Min hud er nemlig ofte tør og det at bade hver dag forbedre bestemt ikke situationen. Så jeg kan opleve at blive meget rød og at huden klør og bliver knastør. Det afhjælper denne lotion bedre end nogen anden creme, jeg tidligere har prøvet (inklusiv lægeordineret creme mod vandallergi).


Sanex er faktisk et mærke, jeg altid har sværget til. Det er nemt at få fat i, da de fleste dagligvarebutikker forhandler det, det er billigt og det virker. Det er nemt og ligetil og så er det et mærke, kæresten heller ikke er bange for at kaste sig over. Han tør ikke altid prøve, hvis jeg køber fancy cremer, sæber osv., fordi han mener, at det så per automatik er 'tøset'. Jeg ved ikke helt, hvad hans logik er i det, men det må han jo om ;) Sanex ved alle, hvad er. Derfor var jeg også ret begejstret, da jeg fandt ud af, at Sanex kom med en nyhed i form at en intimvask til sensitiv hud, uden sæbe eller parabener og med en dejlig mild duft. Den er super cremet og lækker i konsistensen og så er den testet hypoallergisk samt gynækologisk og dermatologisk testet, hvilket jeg synes, er virkeligt vigtigt, når vi taler om intimprodukter.


Jeg har altid købe intimvask på apoteket og er ret begejstret for, at der nu fås et billigere alternativ, der virker mindst lige så godt efter min mening og som er nemmere at få fat på (så tit kommer jeg nemlig heller ikke lige på apoteket). Jeg ved, at mange slet ikke bruger intimprodukter, fordi de tænker, at en almindelig kropsvask og vand gør arbejdet, men det er altså vigtigt, at sørge for, at pleje de intime områder ekstra nænsomt. En almindelig sæbe kan være alt for skrap og man skal jo sørge for at vedligeholde de gode bakterier og den rigtige PH-værdi de intime steder. Når det så er sagt, så er det ikke nødvendigt at bruge intimvask ved hvert bad og jeg slæber heller ikke bøtten med ned i fællesbadet i fitnesscenteret. Men jeg bruger det mindst en gang om ugen og jeg har aldrig haft "intime problemer" og sådan må det naturligvis gerne fortsætte. Så jeg bruger gerne de få håndører og de få minutters tid på pleje, så jeg kan holde mig sund fra top til tå.

Derudover så er intimsæbe også fast inventar på mit badeværelse i ft., hvis jeg får allergiske reaktioner eks. på mine arme, hvor min vandallergi ofte kan være værst samt når jeg skal rengøre mine makeup-pensler. Det er skånsomt for penslerne og da penslerne jo kommer i kontakt med ansigtshuden, synes jeg, det er vigtigt, at man ikke bruger skrappe produkter til at rengøre dem med heller.

Bruger i selv intimvask? Hvorfor/ hvorfor ikke og synes du, at det er en god idé?


Følgende indlæg er sponsoreret i den forstand, at jeg har modtaget produktet som gave. Der foreligger inden form for betaling for udarbejdelsen af denne skrivelse og holdningerne er helt mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar