mandag den 22. februar 2016

Summerbird Porcelæns Påskeæg

Selvom morgenen var lidt hård og jeg de sidste par dage har følt, at jeg har en influenza på vej, så er dagen nu gået rigtig fint. Det er ligesom om, at det kun var i morges, at det var slemt og at det så kom snigende de sidste time, inden jeg havde fri fra job i dag. Så efter cykelturen hjem, hyggede jeg med en dejlig kop varm the og en lille kanelsnegl og nu er det hele meget bedre ;) Det var åbenbart bare det, der skulle til. God medicin ikke? Nej, men jeg tror på, at hvis man sørger for at lytte godt til kroppen og være lidt ekstra god mod sig selv, når man ikke har det for godt - så får man det også bedre. I har hørt mig prædike om det før; men jeg er af den overbevisning, at når sindet har det godt, så har kroppen det også og når kroppen har det godt, har sindet det også. Det hele handler om balance og derfor skal vi passe på os selv.

Apropros at have det godt, så har jeg haft mig et lille hyggeprojekt her i weekenden. Jeg har nemlig været ude og købe de fineste strudsefjer og fasanfjer samt leget med kameraet - og hvis jeg selv skal sige det, så kom der nogle ret fine billeder ud af det. Men nu er min nye smukke model også ret så fotogen - en ægte skønhed ;)

Påsken nærmer sig og da jeg ikke er den store fan af overdimensionerede hule påskeæg af dårlig kvalitet chokolade indpakket i farvestrålende cellofanpapir, har jeg i år været på udkig efter et mere delikat, eksklusivt og sofistikeret et af slagsen. Det fandt jeg hos Summerbird!


De fleste kender nok til denne famøse danske chokoladefabrikant, men vidste du, at de ikke bare laver virkelig lækker chokolade men faktisk også er 100% økologiske? I 1986 tog de kampen op mod chokolade med et højt sukkerindhold, dårlig kvalitet kakaopulver og kunstige aromaer med deres udsagn "Only nature's ingredients" og chokolade, der var uden e-numre og kunstige aromaer. I 2014 kunne de tilskrive sig at være 100% økologiske. Tidligere var der flere råvarer, der ikke var tilgængelige som økologiske. Men det er de nu og derfor kan Summerbird lancere et 100% økologisk produktsortiment. Alle råvarerene hentes direkte fra de aller bedste bønder i Frankrig, Spanien og Italien og råchokoladen producerer Summerbird selv og de arbejder kun med kakaobønner fra Mellemamerika og Madagaskar. Der bliver altså ikke gået på kompromis med hverken økologi, kvalitet eller smag i deres produkter - og heller ikke udseendet, hvis I spørger mig. Jeg synes, de laver så ufatteligt smukke produkter og ægget her et godt eksempel herpå.


Det smukke porcelæns påskeæg koster 298 kr. og indeholder 135 gram mørk 61% chokolade fra Peru med praliné og grüe. Påskeægget er naturligvis 100% økologisk og fyldt med lækker chokolade, nougat og knust kakaobønne. Så udover lækker og velsmagense chokolade af højeste kvalitet og 100% økologisk, så får man også dette fine porcelænsæg, der kan pryde indretningen selv efter påske. Det er ganske klassisk og smukt og er nemt at få til at passe ind i langt de fleste indretningsstile. Personligt synes jeg, det skal matches og styles ind i indretningen med nogle metalliske detaljer samt minimalistiske farver som sort og hvid. Jeg har nedenfor taget lidt forskellige og lidt anderledes billeder af mine bud på en smuk påskepynt i den mere voksne boldgade. Håber at I kan lide det :)

Summerbird har naturligvis også en masse andre smukke og lækre påskelækkerier som eks. deres påske sølvægpåskeflødebollerpåskemandlerforskellige påskeæg og en påskekurv. Og hvis det måtte have interesse for nogle af jer, så udstiller Summerbird også på Chokolade Festival 2016 her d. 27. og 28. februar, hvor der bl.a. vil være spændende foredrag, demokøkner og smagsprøver.










1 kommentar: