mandag den 7. marts 2016

Max White Teeth

Hej Honnies og glædelig tirsdag,

Hvis i følger mig på instagram, så i måske disse spændende nye sager fra Colgate, som jeg postede et billede af. Jeg har været meget spændt på at prøve produkterne af og selvom jeg nu kun har været i gang i en uge, så synes jeg nu, det er et rigtig godt produkt. Egentligt har jeg altid været tilhænger af Colgate. Når det kommer sig til tandplejeprodukter, så synes jeg simpelthen bare, at de er de bedste på markedet og nu synes jeg efterhånden, at jeg har prøvet lidt af hvert. Kæresten herhjemme har også sine meget kontante meninger om tandplejeprodukter og sidst, hvor jeg havde købt en OralB tandpasta, blev han faktisk ret muggen over det og gik straks i Føtex efter en Colgate - så måtte jeg selv bruge den OralB (der da også var ganske fin). Han nægtede simpelthen at bruge den og jeg ved faktisk ikke, om han overhovedet har prøvet den før ;) Sådan er det jo. Vi har jo alle nogle ting og favoritter, som vi bare ikke går på kompromis med.


Colgate Max White Expert er Colgates nyeste skud på stammen og jeg har testet både tandpastaen og så den smarte nye tandbørste, der også indeholder en whitening-pen (et 2-i-1produkt). Produkterne er udviklet til blegning af misfarvede tænder og hvem ønsker ikke smukke hvide tænder? Det er et område indenfor skønhedsbranchen, der er i stødt vækst og jeg kender da efterhånden også flere og flere, der har fået tænderne bleget. Ja, jeg har da også selv overvejet det - og kæresten ligeså. Om man er mand eller kvinde, så er hvide tænder jo super flot og så udstråler man også en sundhed og friskhed med den hvide perlerække, som er svær at hamle op med, hvis man har halvgule misfarvede bisser. Selvfølgelig er disse produkter ikke lige så skrappe og hurtigt virkende som en tandblegning udført af tandlægen, men faktisk er produkterne baseret på den samme aktive ingrediens, som tandlægerne bruger - hydrogenperoxid.

Virkningen af begge produkter er klinisk dokumenteret og ved test har man fundet, at tænderne blev synligt hvidere efter 5 dages brug af tandpastaen samt at tænderne blev op til 3 nuancer hvidere efter  3 ugers brug af tandbørsten og whitening pennen. Så det er jo et helt perfekt match at bruge begge produkter sammen, men der er altså også bevist effekt af produkterne hver for sig.

Tandpastaen har en vejledende pris på 39,95 og er faktisk den første og eneste tandpasta på det danske marked, der fjerner misfarvninger på tandens overflade såvel som i dybden. Så altså både over og under emaljen. Den virker allerede fra første dag på de mest overfladiske misfarvninger og efter 5 dage, er tænderne som sagt synligt hvidere. Efter 4-8 ugers brug skulle de mere dybtliggende misfarvninger under tændernes emalje være signifikant reduceret. Så jeg fortsætter naturligvis med at bruge den og ser, hvad der sker ;) Fingers crossed!

Tandbørsten med whitening pen har en vejledende pris på 79,95 kr. og er det også den første og eneste 2-i-1 tandbørste og whitening gel pen, som gør det nemmere at få hvidere tænder uden, at man skal bruge skinner eller huske flere produkter, når man er på farten. Her opbevares pennen simpelthen indeni tandbørsten. Tandbørsten har nogle særligt polerende børstehår og gummidutter, der effektivt fjerner pletter og misfarvninger på tændernes overflade. Pennen indeholder whitening gel, som bleger de mere dybtliggende misfarvninger og så gør gel-formularen, at produktet fæstner nemmere på tænderne og sikre en længere kontakt, der jo selvsagt giver en større effekt.

Selvom at man måske skulle tro, at sådanne tandblegningsmidler er lidt kras i brug, så er disse to produkter skam ganske sikre at anvende dagligt og beskytter også tænderne mod carries, ligesom de også reducerer plak og giver en frisk ånde.

Jeg synes personligt, at jeg får den helt samme dejligt friske og rene følelse ved brug af disse to produkter, som når jeg bruger den tandpasta og tandbørste, jeg tidligere brugte (begge Colgate ;)). Derudover så har jeg som sagt også allerede oplevet, at mine tænder er blevet synligt lysere og renere at se på. Når man som jeg er te-elsker med stort T, så kan man jo næsten ikke undgå også at få lidt misfarvninger på tænderne og de er altså forsvundet. Jeg fortsætter bestemt min brug og så håber jeg på en skinnende hvid perlerække af nogle tænder til at gå foråret og sommeren i møde med ;) - om jeg så ikke får "Colgate smil" (det ved vi jo ikke endnu! Fingers double crossed!!), så er det absolut nogle produkter, jeg kunne finde på at købe igen. Til den pris, så synes jeg absolut, at det er en billig og nem måde at komme misfarvninger på tænderne til livs med.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar