torsdag den 10. marts 2016

Opskrift: Pasta Carbonara-Fagioli


Der var mange, der syntes godt om mit billede tidligere på ugen, da jeg postede aftenens pastaret på min instagram. Det var egentligt bare en hurtig omgang, jeg lige biksede sammen, men nøj hvor var det lækkert! Jeg havde tænkt på at lave pasta carbonara men trængte lige til at pifte det lidt mere op. Retten består af pasta med bacon og forskellige slags bønner i en mild og cremet ostesovs.

Ingredienser:
- Pasta
- Bacon
- Karolines Køkken Mild Ostesovs
- Forskellige slags bønner

Variationer:

Jeg har her brugt en pasta på durummel, men det er helt en smagssag, hvad man er til. Jeg har før lavet noget lignende med blomkålspasta og det smagte bestemt også super godt!

Baconen kan evt. udskiftes med kyllingebacon, skinketern eller hvad man ellers måtte være til.

Denne gang brugte jeg en købe-sovs og det er simpelthen bare fordi, at jeg er helt pjattet med den. Den smager super godt uden at blive for vammel i ostesmagen. Ellers er jeg jo meget tilhænger af, at man selv laver det meste af sin mad fra bunden og det er bestemt en mulighed at lave en lækker pastasovs selv. Jeg har tidligere haft stor succes med at lave sovs med parmesanost eller cheddar.

Jeg brugte en massede blandede bønner, som jeg havde liggende samt en smule asparges og ærter. Det smagte super dejligt! Jeg er også stor bønne-fan. Men det er jo som sagt kun fantasien, der sætter grænser. Så prøv dig frem og vær ikke bange for at eksperimentere. jeg har også tidligere lavet lignende med rød peber, majs og grønne bønner. Det var bestemt også super lækkert. Men denne gang var nu alligevel det bedste match :)

Bon Appétit

Ingen kommentarer:

Send en kommentar