mandag den 7. marts 2016

Trænings status

Hvordan går det egentligt med min træning? Nu er det et stykke tid siden, at jeg har lavet en follow up her på blogggis og snakket lidt om mine mål, status og hvordan det går.

I ved som sagt nok allerede, at jeg har lagt syg næsten hele sidste uge og faktisk er jeg stadig ret ramt. Det går og jeg kan godt klare en arbejdsdag, men energien er virkelig ikke i top. Derudover har jeg jo haft den grumme skinnebensbetændelse, som jeg også har fortalt jer om. Den gjorde, at jeg måtte sætte mit løb og mine StepFit hold på en pause. I stedet begyndte jeg at cykle en del mere og selvom at det ikke er min foretrukne cardiotræning, så er det trods alt dejligt, at der er noget, jeg kan lave. Derudover har jeg selvfølgelig holdt fast i min styrketræning. Eller det vil sige, at jeg faktisk slet ikke kom op og trænede en eneste gang i sidste uge og jeg var ved at blive sindssyg over det. Jeg elsker det og savnede det virkelig - men jeg var nu ret så syg og var slet ikke i stand til at træne!

I dag drog jeg så afsted. Stadig ret snottet og ikke helt 100% energifyldt, men jeg havde det fint nok til at kunne gennemføre træningen. Idag blev det både til den obligatoriske cykling - som jeg også fik sneget en smule ind af i sidste uge - i starten og i slutningen af ugen. Mens jeg var virkelig dårlig, blev jeg naturligvis hjemme under dynen. Men derudover, så har jeg også været afsted til centeret i dag, hvor den stod på mavetræning samt intervalløb. Jeg har ikke mærket smerter i mit ben i et stykke tid nu og ville derfor se, om jeg kan være så heldig, at skinnebensbetændelsen er væk. Jeg tog den med ro og jeg valgte at stoppe efter 3 km., selvom jeg godt kunne være blevet ved meget længere endnu. Men jeg vil ikke friste skæbnen. Der var ingen smerte - og jeg håber, det forbliver sådan. Nu vil jeg lige se tiden an i aften og i morgen. Hvis ikke der kommer noget, så vil jeg forsøge at starte lige så stille op med løb igen.

Så det er pt. status! Ellers så er mine mål jo bare at forblive sund, men også at udfordre mig selv. Jeg vil arbejde mere intensivt med min mavetræning og så arbejder jeg jo hele tiden på at øge vægt i ft. min almene styrketræning og det går stødt opad. Mit svage punkt er klart mine skuldre - ikke at de ser så svage ud, men der har jeg lidt svært ved at følge med vægtmæssigt. Jeg arbejder på det og håber, at det kommer! Derudover så har jeg valgt at sætte mere fokus på min kost igen. Jeg vil gerne begynde så småt at trimme kroppen noget mere og selvom, at mit kalorieindtag egentligt er fint nok, så er det makrofordelingen, jeg lige vil have et øje på. Ikke at det er helt hen i vejret, men jeg ser bare tydligere resultater, når jeg lige strammer an. Derudover så skal jeg også sørge for at få kalorier nok, så min træning giver bedst muligt udbytte og det er her mine vanskeligheder sommetider kommer ind, men det er blevet meget meget bedre! Nu hvor jeg er i praktik, har vi kun en middagspause og jeg skal virkelig vænne mig til det her med ikke at kunne få formiddagsmad. Jeg bliver så sulten allerede kl. 10 og så er der bare lang tid til kl. 12. Men det går meget bedre nu og jeg er ved at vænne mig til at spise en god portion morgenmad samt til middag og så tage en lille eftermiddagssnack, når jeg kommer hjem, inden træning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar