tirsdag den 12. april 2016

Jeg blev chikaneret..

Jeg har før læst et par enkelte blogindlæg omkring at føle sig chikaneret på de sociale medier og ubehagen heri. Jeg troede aldrig, at det skulle ramme en som mig. Dem jeg har læst om, er nogle af Danmarks største bloggere og de fleste har været kendisser på andre måder også - mere offentligt personer. En enkelt var 'bare blogger' som jeg men alligevel en af de største indenfor sit felt her i Danmark. Derfor har jeg også været ret overrasket, da jeg selv begyndte at opleve noget lignende, da min instagram begyndte at vokse. Min instagramprofil er jo ret ny og derfor havde jeg nok også endnu mindre set det komme. Men det jeg oplevede var simpelthen nogle stødende beskeder og billeder, som trods min manglende reaktion herpå, fortsatte - og blev ved og ved.

Det begyndte rigtigt at skræmme mig, da personen startede med at henvende sig med specifikke klokkeslet på, hvornår jeg havde lavet forskellige ting - som man ikke kunne regne ud bare fra mine instagrambilleder eller blogposts. Og det ekskalerede særligt de dage, hvor jeg postede billeder af mig selv. Det blev faktisk så grelt, at jeg fik lyst til at stoppe med at post personlige billeder og især billeder, hvor man kunne se hele mit ansigts osv.

Nu er der heldigvis gået et stykke tid, hvor jeg ikke har hørt mere og det beroliger mig - hvorfor jeg også nu er klar til at åbne op omkring det her på bloggen. Og jeg vil høre, om der er nogle af jer, der har oplevet noget lignende? Jeg synes, det er vigtigt, at man åbner op for den ubehag, man kan føle i hverdagen - man er som regel ikke alene om det!




1 kommentar:

  1. Jeg har ikke selv prøvet noget så grelt, men har prøvet at nogen er lidt for grove.
    Jeg sletter simpelthen så dårlig karma på min blog og øvrige medier.
    Jeg tror, at de som er efter andre i virkeligheden har det rigtig skidt med sig selv og det er selvfølgelig synd for dem.
    Men det skal ikke ramme os andre og jeg personligt ønsker ikke deres dårlige karma på min blog.
    Tænk over hvordan du fremover vil forholde dig til det og skrid fast ind overfor det.
    Håber på det bedste for dig :-)
    Dejlig blog du har og pas på den :-)

    SvarSlet