torsdag den 28. april 2016

Opskrift: Scones med tørrede tranebær og æble/tranebærte

Hi Hunnies,

Uh hvor har jeg haft meget at se til i starten af denne uge. Men nu blev det torsdag og idag har jeg 'fri'! Eller det vil sige; jeg er færdig med min praktik og har nu læseferie. Fordi jeg har taget min praktik som fuldtid, så har jeg ikke nået at få læst særlig meget ved siden af arbejdsdagene. Så det skal jeg altså nå nu og dertil har jeg også to opgaver, der skal skrives. Men det betyder samtidig, at jeg bedre selv kan administrere min tid og hvor har jeg dog bare savnet det! Jeg har haft et helt fantastisk praktikforløb, men hvor er det nu også dejligt, at jeg nu har tid til at få læst og skrevet opgaverne. Det har alligevel hængt over hovedet på mig.

I forbindelse med min afslutning på praktikstedet så havde jeg besluttet at lave nogle lækre boller og forkæle kollegaerne med, foruden en lille fin gave til min praktikvejleder - købte hende en lækker æske chokolade samt en fin sukkulent. Men da jeg fik fingrene i en super lækker opskrift på scones med tørrede tranebær og æble/tranebærte, så måtte jeg jo bruge lidt ekstra tid i køkkenet og kollegaerne klagede skam ikke over at blive forkælet med både fuldkornsboller og søde scones!


Jeg fik stor ros for de dejlige scones og da jeg postede et billede heraf på min insta, så var interessen bestemt også hos mine følgere. Derfor tænker jeg, at jeg vil dele den super nemme og enkle opskrift med jer her på bloggen. Opskriften kan jeg dog ikke selv tage æren for - det er Fredsteds egen og den er super god! Opskriften lyder på, at man får 12 stk., men jeg valgte at lave dem noget mindre og fik i alt 22 stk. Jeg synes, de passer fint i den størrelse, da de er super smagsfulde og søde - men det er jo en smagssag.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar