tirsdag den 3. maj 2016

Madplan #Day1

Som lovet i mit indlæg fra igår omkring ugens udfordring (Udfordring #3: Madplaner), vil jeg dele nogle af mine dages madplaner - eller det vil sige, hvad jeg rent faktisk har spist og ikke bare planlagt at spise. Dertil vil jeg fortælle omkring kaloriemængden og makrofordelingen. Som sagt er jeg ikke ude på at gennemføre et større vægttab. Bevares, jeg vil da gerne lige tones lidt mere inden sommerens bikinisæson, men jeg vil også gerne sørge for, at jeg har energi nok til at være sund og frisk samt til at kunne gennemføre mine dejlige træningspas.

Igår var jeg til et StepFit-hold om aftenen, hvor der virkelig blev svedt igennem. Ellers var meget af dagen ret stillesiddende i og med, at jeg skulle igennem en masse læsning.

Morgenmaden bestod af min famøse favorit: Skyr youghurt med granatæble og hindbær, Easis müsli, rå mandelsplitter, friske hindbær og hakket mørk chokolade. Dertil et stort glas minimælk, multivitaminpille samt epa-gla+. Ialt består denne herlighed af 500 kal. med de mængder jeg valgte.


Frokosten var knap så kreativ, da jeg blev ret sulten ret hurtigt og bare skulle finde på noget hurtigt. Det blev til 2 skiver fibertoast, 2 skiver skinke, havartiost, spinat og en smule ketchup. Ialt 249 kal.

Fordi frokosten var så let blev jeg også sulten ikke så længe efter og her smuttede lidt mellemmåltider ind. Jeg fik en lille scone med smør, en riskage med cheddarost, et stykke Summerbird chokolade og resten af kærestens Burn (ca. 50 ml). Det hele blev ikke indtaget på en og samme tid men ligger mere spredt udover eftermiddagen og ialt løb det op i 290 kal.

Aftensmaden blev til tortellini med skinke og ost, bacon, grønne bønner og ostesovs. I alt 643 kal. Det smagte fantastisk og mættede helt vildt.

Så alt ialt blev hele dagens indtag til 1682 kal., hvilket jeg egentligt synes er ret fornuftigt i ft., at jeg også havde det hold om aftenen. Jeg er dog ikke helt tilfreds med, hvilke madvarer det blev til. Makrofordelingen hed 50% kulhydrater, 30% fedt og 19% protein. Mine mål hedder: 50% kulhydrater, 25% fedt og 25% protein. Jeg manglede lige lidt protein, fik ikke helt nok fibre og lidt for meget fedt. Jeg havde også ret ondt i maven om aftenen og sådan plejer det at være, når min kost har været for fed dagen igennem.

Jeg synes absolut ikke, at det er kaotisk og der har absolut også være plads til hygge. Men jeg vil gerne forbedre det og her synes jeg, det hjælper at skulle notere det hele ned. Igår tænkte jeg ikke så meget over det og ville egentligt gerne bare have et udgangspunkt, så jeg vidste, hvad jeg skulle arbejde med. Here it is. Jeg er i fulde gang med at notere til igen i morgen, hvor i kan få endnu et billede af en dag i mad :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar