lørdag den 14. maj 2016

Ren hud - Indefra og ud

Ren og smuk hud er efter min mening noget af det aller smukkeste! Man kan komme lang lang vej med den rette foundation, concealer og pudder, men en ren og klar hud er det flotteste udgangspunkt for den perfekte make-up - og der er absolut intet smukkere, end hvis man kan bevæge sig rundt helt uden, især her i de varmere sommerdage. Men hvordan får man ren og smuk hud?


Skønhed indefra
Citron er en rigtig nem og god måde at få en masse dejlige c-vitaminer på og samtidig har citron også en anti-inflammatorisk effekt (modvirker betændelse), som eks. i ft. dannelse af bumser. Jeg drikker selv en masse vand med citron dagligt. Jeg synes, det smager fantastisk dejligt!

The er også noget af det, jeg dagligt drikker. Der er intet som en dejlig kop varm the inden sengetid, hvis du spørger mig! Og samtidig så indeholder det meste the mange gode antioxidanter, som er med til at reparere huden efter de daglige påvirkninger og slidtage, den udsættes for.

Fed fisk (eller kosttilskud - som jeg bruger) er, ligesom citron, effektivt i ft. bekæmpelse af urenheder. Fed fisk indeholder omega-3, -6 og -9 fedtsyrer, som er med til at opbygge hudcellerne og kan være med til at gøre huden pæn og glat. Derudover indeholder det D-vitamin og selen, der sørger for hudens sundhed og beskytter huden mod skader.

Nødder indeholder også gode fedtstoffer, som kan hjælpe hudens fugtbalance og elasticitet. De indeholder gode antioxidanter, som e-vitamin, der har god effekt mod rynker og indeholder ligeledes omega.3.fedtsyrer, som kan afhjælpe inflammatoriske tilstande (som forårsager urenheder/bumser). Hertil virker nødder stabiliserende på glukoseniveauet i blodet og kan holde sukkertrangen nede - det er især en god ting, da raffineret sukker er med til at nedbryde hudcellerne.


Rens din hud smuk
Tilpas mængde rens er meget vigtigt for det bedste resultat. Man kan absolut godt rense sin hud for meget og resultatet er en irriteret hud, der bliver mere sensitiv og er mere udsat for at udvikle bl. a.  urenheder, rødme og tørhed. Huden skal ikke renses så meget, at den føles stram - så er den blevet 'overrenset' og hudbarrieren kan herved skades. Jeg oplever det selv, hvis jeg eks. bruger en ansigtsrens i form af en sæbe. Det giver en dejlig ren følelse, som eks. stoffer som sulfater, kan altså opløse al hudens naturlige olie og på den måde dehydrere huden udefra og ind. Det er selvfølgelig vidt forskelligt, hvad vores hud har brug for, men jeg har haft ret gode resultater med en mild rensemousse (læs mere her), som jeg bruger både morgen og aften.

Dødehudceller skal væk, da de ikke kun giver en kedelig og grå teint men også kan tilstoppe porerne og på den måde forårsage urenheder og ujævn hud. Derfor er det vigtigt at få dem fjernet på en skånsom måde og det har gennem tiden været lidt af en udfordring for mig. Jeg har prøvet mange skrubbemasker, som ligesom ansigtsrense-sæber, har udtørret min hud og egentligt gjort det meget værre. Der har selvfølgelig også eksisteret et par god i blandt, men efter at jeg er begyndt at bruge Foreo Luna Mini, så har jeg ikke haft det samme behov for at anvende skrubbemasker, da huden får en blid men effektiv peeling både morgen og aften.


Foreo har virkelig ramt plet i mit beauty-hjerte med deres nye Lunar Mini 2, der er en rejseversion af deres fantastiske rensebørste. Jeg bruger den til daglig - faktisk både morgen og aften og jeg er stor fan af det mindre design, der ligger godt i hånden og stadig kan rense ansigtet på 1 min. Og så er den jo super let lige at have med sig, som eks. denne weekend hvor jeg er hjemme og besøge familien. Den er udviklet med T-Sonic teknologi, der sørger for blidt at eliminere urenheder i huden, fjerner døde hudceller og giver en frisk, ren og flot teint på en mild og skånsom måde. Hertil har den 8 justerbare intensiteter, hvilket giver mulighed for en individuelt tilpasset rens. Rensebørsten er 100% vandtæt og er udviklet i en ultra-hygiejnisk silikone, som er let at rengøre efter brug. En opladning giver ca. 300 rensninger af 1 min. varighed og så er det blot at oplade igen og så er den good to go. Den kan bruges af alle hudtyper og aldre og fås i 5 skønne farver, hvoraf min har er den smukke aquamarine. Jeg er dog også ret vild med pearl pink og den klassisk sorte/ midnight.

Den er helt ny på det danske marked men har allerede gjort sit store indtog og jeg forstå hvorfor! Jeg har brugt den i et par uger nu og var i starten lidt skeptisk omkring, om jeg nu ville huske at få den brugt. Men ærligt, så har jeg ikke glemt den én eneste gang. Det er hverken mere tidskrævende eller besværligt, end min renserutine var det før. Det tager kun 1 min. om morgenen og 1. min om aftenen og så synes jeg virkelig, at jeg kan se og mærke en forskel. Min hud føles meget mere ren og flot i strukturen, uden at jeg bruger ekstra hudplejeprodukter end før. Min hud har en svær periode - som er blevet noget bedre, efter min brug af nogle skånsomme produkter (læs mere her), men jeg synes, at den helt store effekt indtraf, efter at jeg begyndte at bruge Foreoen. Jeg har langt færre urenheder end før og min hud nyder virkelig godt af den blive massage, som apparatet giver - det virker til, at blodcirkulationen forbedres og eks. er de fine linjer, jeg hver morgen vågner op med i panden væk efter 1 min. brug. Jeg kan også tydeligt se, at alle de døde hudceller er væk og mærke, at min hud tager godt imod efterfølgende cremepleje. Min hud fedter langt mindre end før, hvor jeg virkelig døjede med en olieret/ skinnende/ fedtet t-zone, trods min alder på 25.

Foreo forhandles flere steder, bl. a. i Magasin (fif: hvor den pt. fås på tilbud).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar