søndag den 1. maj 2016

Udfordring #3: Madplaner

Godmorgen smuklinge,

For denne uge har jeg besluttet, at udfordringen skal være, at jeg deler mine madplaner med jer. Eller det vil sige; det er ikke rigtig madplaner, fordi det hele er ikke planlagt og jeg får gerne min kost til at passe i løbet af dagen ved at indtaste det i MyFitnessPal (hvis jeg endelig holder helt styr på den). Derfor tænker jeg, at jeg vil dele nogle af mine måltider med jer herinde og på den måde håber jeg, at jeg måske kan give lidt inspiration til sunde, nærende og gode måltider, der er nemme at lave i en travl hver dag. Jeg lever sundt men ikke fanatisk og tror på, at lidt lækkert kan være lige så vigtigt for sjæl og krop som en masse grønt ;) Det vil min madplan nok bære præg af - så er i advaret!

Ved at indtaste i MyFitnessPal (det er den app, jeg bruger, men der findes mange lignende) så kan jeg dertil også give jer et indblik i antallet af kalorier ved hvert måltid samt makrofordelingen. Og hvorfor så gøre det? Tæller jeg kalorier? Vil jeg gerne tabe mig? Nej, jeg lever som sagt veltilpas og sundt og har derfor som sådan ikke behov for at tracke min mad fuldstændig. Jeg gør det også kun i perioder og det hjælper mig virkelig. På den måde kan jeg bedre komme på rette spor igen (hvis det måtte gå skævt), i ft. at få den rette mængde kalorier (og få nok!) samt at få styr på især fedtmængden, som er lidt svært for mig. Min mave reagerer absolut ikke godt på for meget fedt og derfor har jeg vænnet mig til at få lidt for lidt heraf - det er jeg ved at finde en balance i og derfor er det et godt værktøj for mig at tracke min kost en gang imellem. Dertil giver det også et lidt bedre indblik i, om der er noget, jeg mangler i min kost - eks. i form at mineraler eller lign. Og sidst men ikke mindst så er det en super god motivations-booster nu at skulle dele min måltider med jer herinde. Så er det lidt nemmere at hanke lidt op i sig selv - når nu jeg skal være et godt forbillede!

Så jeg håber, at i kommer til at nyde mine indlæg og selvfølgelig kommer der også til at være andet i løbet af ugen. På søndag eller mandag så tager jeg emnet op igen og så taler vi om, hvordan det er gået. Er der nogle af jer, der er frisk på min udfordring, så skal i være mere end velkommen til at følge med! Jeg kan allerede nu sige, at jeg har en lille udfordring i ft. onsdag, hvor jeg har inviteret nogle veninder på hygge, hvor menuen plejer at stå på kage, chokolade og vin. Om jeg skal finde på sunde alternativer eller om jeg skal finde plads i min kostplan til "lidt ekstra godt", det må jeg lige på funderet over.

Følg gerne med på min instagram for mere inspiration (@bedstitest)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar