mandag den 27. juni 2016

Done with my 8th Semester



Hej Hunnies!

Jeg klarede min eksamen i fredags og endda med et 10-tal! Jeg er så lettet og stolt af mig selv, kan jeg ærligt fortælle. Det var en hård kamp at nå dertil. Som flere af jer måske ved, så har jeg været i praktik på dette semester og på fuld tid. Samtidig har jeg haft et fuldt semesters pensum oveni. Det vil sige, at jeg har mødt ind i praktikken fra kl. 8-15:30 hverdag (derudover kommer en halv times cykeltur hver vej) og hvis jeg skal være helt ærlig, så tænkte jeg, at jeg nok godt kune nå at læse lidt ved siden af, om aftenen når jeg kom hjem eller sådan. Men det kunne ikke lade sig gøre. Praktikken var hård og selvom jeg havde forventet det og vidste at jeg havde valgt et krævende sted, så tog det hårdere på mig end ventet. Det resulterede i, at jeg slet ikke kunne samle tankerne, når jeg skulle læse om aftenen. Jeg prioriterede i stedet at få læst op til den undervisning, jeg også havde ved siden af praktikken samt at få skrevet noter til den notedelingsgruppe, jeg var en del af. Det var presset, men det gik.

Dertil så prioriterede jeg selvfølgelig også min træning højt, som i måske nok kan gætte og jeg havde mine faste hold, som jeg akkurat kunne hjem og tage, efter at jeg havde fået fri ude i praktikken. Det hjalp på mit energiniveau samt at få hovedet og tankerne clearet, når jeg kunne arbejde fysisk med kroppen. Selvom at det var lidt presset, så nød jeg det! Men som i jo nok kan høre, så var mit problem at nå igennem pensum samt at få forberedt min eksamen. Jeg blev færdig i praktikken for tre uger siden og derefter gik jeg i stram "træningslejr" for at få læst på pensum. Dertil har jeg også haft timer på jobbet ved siden af, for lets face it.. Når man går på Uni, så er der ikke noget, der hedder lønnet praktik og når man så samtidig har praktik på fuld tid, så er der ikke tid til fritidsjob ved siden af. Så det har været tre hårde uger indtil nu med læsning, arbejde, læsning, læsning og læsning. Jeg nåede ikke hele pensum igennem, selvom jeg gerne ville det og hovedet kunne heller ikke holde til at læse alle de timer, som jeg gerne ville.

Så mine forventninger til eksamen var ikke de højeste. Jeg synes selv, at jeg har en ret god fornemmelse for, hvor meget jeg kan og jeg havde egentligt sat mig for, at jeg ville gøre det aller bedste, jeg selvfølgelig kan. Men jeg var også realistisk i mine forventninger og tænkte på forhånd, at hvis jeg kunne kæmpe den op på et 7-tal til eksamen, så ville jeg oprigtigt være tilfreds med det. Men det endte såmænd på et 10-tal og i ft. læreres og censors feedback, så var det, der 'talte ned' fra et 12-tal nogle småting som navne på nogle bestemte begreber samt forfatterne bag nogle af værkerne, som jeg ikke kunne huske. Men jeg kunne svare på alle deres spørgsmål, forholde mig kritisk til litteraturen, inddrage egen erfaring og holdning samt havde en solid forståelse for emnet - så det var jo n fantastisk feedback at få!

Jeg følte også, at det gik rigtig fint inde til eksamen, men jeg kunne næsten ikke beskrive min glæde, da jeg fik karakteren af vide og det hele var ovre. Weekenden over har jeg simpelthen bare Nydt, at det var overstået og at presset nu har lettet sig fra mine skuldre. Helt sommerferie har jeg dog ikke endnu. Jeg har stadig en opgave, der skal skrives og afleveres engang senere på sommeren samt nogle timer på jobbet, som skal afvikles. Men nu er sommeren og friheden inden for rækkevidde - og jeg er vild med det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar