mandag den 20. juni 2016

Green Clay saves my Day

Lidt tacky overskrift - I know. Men om ikke andet så er den nu ikke helt gal på den ;)

Som jeg fortalte jer lidt om i torsdags, så er jeg jo igang med min eksamensforberedelse. Det er ikke ligefrem til en eksamen, jeg føler mig særligt sikker i eller som jeg har haft det vilde tid til at forberede. Nok især derfor har min hud valgt at stresse fuldstændig og det har selvfølgelig manifesteret sig i, hvad der bedst kan beskrives som et ansigtskrater á la voksenakne. Og hvad bedre er så har det kun ramt den ene halvdel af ansigtet - jeg ved virkelig ikke, om jeg skal grine eller græde!

Jeg har gjort alt, der stod i min magt for at forebygge det på bedste vis, men skæbnen vil, at jeg altid slår ud på denne måde, når jeg er inde i stressede perioder. Heldigvis er det hele overstået på fredag, men det hjælper virkelig bare ikke på selvværdet, når man er nød til at bruge spartel til den helt store guldmedalje, før man føler, at man kan være bekendt at gå udendøre og stadig er berørt over end huds vredesudbrud. Men ak ja,  det sker som sagt hver gang og det forsvinder for det meste også, når stressen igen har lagt sig. Men derfor er jeg stadig nød til at passe særligt godt på min hud i denne periode. Både for ikke at forværre tilstanden, for at kompensere for mængden af make-up jeg pludseligt bruger og for at dæmpe udbruddet på bedste vis. Det gør jeg bl.a. i form af at drikke ekstra meget væske (foruden også at spise sundt samt motionere, hvilket jeg jo går meget op i til daglig), forsøge at undgå at pille for meget i urenhederne (det har jeg virkelig svært ved! Og det lykkes mig ikke rigtig) samt at bruge nogle gode produkter, der nænsomt renser huden i dybden, plejer og fugter.


I dag vil jeg fortælle jer lidt om den skønne lermaske fra DM Skincare, som jeg også teasede jer lidt med i indlægget fra i torsdags. Til de af jer der ikke allerde er bekendt med DM Skincare så er det et dejligt dansk brand, som producerer hudplejeprodukter baseret på naturlige, enkle og økologiske ingredienser. Alle deres produkter indeholder en masse bæredygtige ingredienser og produceres i Danmark for at minimere transport og skåne miljøet. Deres fokus er på resourcespil samt at kunne genbruge emballage, så skaden på miljøet mindskes på bedste vis. Jeg har nok nævnt det et par gange før - men det er jo lige min hjertesag! Jeg værdsætter virkelig, når man tænker på naturens bedste og jeg er stor fortaler for genbrug og genanvendelighed, hvor det kan lade sig gøre. Så allerede her har DM Skincare vundet en par store plusser i min bog!

Den lermaske jeg bruger er den, der hedder Green Clay og den er særligt egnet til fedtet og uren hud (yep, thats me at the moment!). Den trækker snavns, døde hudceller og oveflødige fedstoffer ud af huden samtidig med, at den har et let peelende effekt. Så huden efterlades ren og klar til efterfølgende cremepleje. Masken har et højt indhold af aluminiumoxid og nærende mineraler, der er med til at genopbygge hudens struktur og reparere skader indefra og ud. Det er virkelig lige præcis, hvad min hud trænger til og masken er samtidig meget mild. Jeg hverken oplever kløe, rødme, svie eller lign. Den er dejlig kølig at komme på, nem at arbejde med og dejligt behagelig at have på. Jeg lader den gerne sidde i en halv times tid på nyrenset hud og vasker den herefter blidt af med lunkent vand, hvorefter min hud er klar til cremepleje. Jeg vil tro, at et kvarter også kan gøre tricket, men jeg nyder nu at have maske på, mens jeg tuller rundt og rydder op, tager opvasken, læser, ser tv eller lign., så den rigtig kan få tid til at virke i dybden. Når jeg renser den af, er huden hverken stram eller tør, men man fornemmer derimod, at huden er renset grundigt i dybden og min hud bliver næsten helt skinnende og synligt mere jævn i overfladen. Det er ren velvære!

Masken fås hos dmskincare.dk, hvor der ligeledes er flere andre spændende lermasker såvel som andre spændende produktserier til diverse hudtyper og problemområder. Jeg advarer mod at klikke ind på deres side - de har forfærdelig mange spændende ting! Jeg er bl.a. faldet over TeaTox, matterende dagcreme, produkter med ægte guld, dermarollere og meget mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar