fredag den 3. juni 2016

My Love for Bio Oil


Tidligere i dag postede jeg dette billede min instagram med ordene: Beautytip: Bio Oil er en multiolie, jeg aldrig vil gå ned på! Jeg har brugt den gennem mange år til alskens formål som; tør hud, strækmærker (det har desværre fuldt med styrketræningen), ar og forbrændt hud - og det virker bare! Jeg bruger det både til ansigtet og kroppen.

Og længe gik der heller ikke førend jeg fik spørgsmål til, hvordan olien kan bruges til forbrændt hud. Det er egentligt rimeligt simpelt, da olien kan fungere som en fremragende aftersun. Den går ind og styrker hudens barrierefunktion og modvirker således UV-strålingens skadelig effekt på huden. Dertil reducerer den fordampning fra huden samtidig med, at den giver øget hudrering. Således både beroliger den tør, stram og irriteret hud, hvilket eks. kan skyldes at man er blevet forbrændt i solen, og øger ligeledes fugtindholdet og smidigheden i huden igen. Whats not to love?

Tidligere har jeg også vist billeder af, hvordan Bio Oil har hjulpet mig af med ar - og det var super effektivt. Se eller gense evt. indlægget her. Derudover så har det haft en god effekt for mig at bruge olien på mine strækmærker, som er blevet synligt reduceret, samtidig med at jeg modvirker at nye opstår, fordi huden holdes gennemfugtet og smidig.

Som noget, forholdsvis, nyt er jeg begyndt at bruge olien i ansigtet også, da jeg gerne vil opnå en mere jævn hudtone og også i ansigtet har lidt små ar osv. Og derfor er jeg begyndt at bruge den som en serum om aftenen på de dage, hvor jeg også bruger min dermaroller. Jeg har forsøgt at bruge olien om morgenen under dagcremen, men min hud fedter for let af det - vis ikke, så havde jeg gjort det hver dag! Men når jeg bruger dermarolleren samtidig, så optages olien meget hurtigere og kommer længere ned i huden. Min hud elsker det! Normalt når jeg bruger dermarolleren kan min hud godt være irriteret et par dage efter, men når jeg smører Bio Oil på straks efter brug, så dæmpes irritationen øjeblikkeligt og selvom, at huden stadig godt kan være lidt øm dagen efter, så hjælper det betydeligt.

En anden ting som Bio Oil redder mig med lige for tiden er i ft. tør 'fiskeskæl' på benene. Mine skinneben bliver simpelthen så nemt alt for tørre og her er olien en øjeblikkelig mirakelkur - men også på længere sigt. Den gennemfugter i dybden og det kan både ses og mærkes fra første påføring.

Olien har et bredt spektre af anvendelsesmuligheder, som indbefatter både plejende serumeffekt til både ansigt og krop, fodbadeolie, olie til tørre hårspidser, neglebåndsolie og som behandling mod ar, pigmentpletter og strækmærker. Det illustrer også meget godt, hvorfor jeg altid har en Bio Oil med mig på farten og hvorfor, at olien siden den globale lancering i 2002 har vundet mere end 200 hudplejepriser indenfor flere forskellige kategorier. Blandt andet som Best Multi-tasker sidste hos hos The Sunday Time Style Beauty Awards i Storbritanien. I 2014 blev der faktisk solgt mere end 19 mio. flasker Bio Oil - svarende til 36 stk. i minuttet - så det er virkelig en verdensomspændende darling, der er kommet for at blive!

Olien kan bl.a. købes i Matas og findes i 3 størrelser; 60 ml., 125 ml. og 200 ml.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar