torsdag den 21. juli 2016

My Tan-Secret

Hej Darlings,

Er jeg den eneste, der virkelig bare elsker, at sommeren endelig har ramt DK igen og at solens stråler igen er begyndt at skinne over landet? Det er jo fantastisk! Og jeg har da i alt min optimisme fundet sommertøjet frem og trækker gladeligt i shorts og sommertoppe - også i dag og efter at jeg havde spist min morgengrød og ville en hurtig tur på terrassen for at nyde morgensolen, så var det overskyet. Øv. Nu havde de lige lovet lækkert vejr. Men jeg holder fast i min optimisme og krydser fingre for, at skyerne snart letter og jeg kan få arbejdet lidt på min tan igen i dag, inden at jeg skal have ryddet op, gjort rent og så en tur på hold med min faste træningsveninde.

Men nu hvor solen ikke har vist sig så meget over de sidste par uger og alle andre bare har fået den smukkeste tan efter deres ferie til sydens sol, så har jeg måtte tage andre midler i brug. Jeg plejer altid at få den flotteste tan, som er dejligt holdbar uden at skulle gøre særligt meget for det. Men i år er det vidst lidt anderledes, nu hvor solen ikke har været så samarbejdsvillig - og brun det vil jeg være. Så jeg har allieret mig med nogle lækre tanning-produkter og i dag vil jeg fortælle lidt om min "hemmelighed".


Mine to hemmelige rednings-produkter denne sol-fattige sommer er nemlig Green people Gradual Tan Moisturiser til ansigtet og Self Tan Lotion til hele kroppen. Begge produkter er økologiske og giver den smukkeste naturlige sommerglød til huden.

Cremen til ansigtet giver en flot, jævn og naturlig, let glød over fire til seks timer, imens at den intensivt plejer huden. Bl.a. indeholder den hybenkerneolie, der beskytter og genskaber en sund hudbarriere og antioxidanter fra grøn te samt rosemarin, der revitaliserer og bekæmper frie radikaler. Herudover er også hampefrøolie og sheasmør på ingredienslisten og disse to lækre fugtgivere beriger huden samtidig med at aloe vera beroligerer.

Selvbruneren til kroppen er en prisvinder, der hurtigt absorberes og giver en smuk glød til huden, der opbygges over to til tre timer, imens at den, ligesom ansigtscremen, nærer huden med plejende planteaktiver. Hybenkerneolien bekæmper også alderstegn og de naturlige antioxidanter fra olien og omega 6 fedtsyrer beskytter mod frie radikaler.

Begge produkter absorberes hurtigt og efterlader huden fugtmættet men uden at fedte. Virkelig et plus synes jeg - men endnu bedre er faktisk, at de ikke har den der klassiske selvbrunerlugt, som jeg ikke bryder mig om. Faktisk synes jeg, at duften er let frist på en citrus-agtig facon, som ligefrem er lidt lækker. De passer begge til alle hudtyper - selv de sensitive - We like!

Det bedste resultat opnås, hvis man sørger for at eksfoliere huden forinden påføring af cremerne. Og da der er tale om selvbrunerprodukter så sørg for at vaske hænderne og fingrene grundigt efter påføring, ligesom du også helst skal vente med at tage tøj på eller at gå i seng, indtil at produktet er absorberet helt ind i huden. Hvem har ikke prøvet som teenager at rende rundt med mørke, gullige pletter mellem fingrene eller på kraven af blusen - nej tak! ;)

Ansigtscremen på 50 ml. fås til 159 kr. og cremen til kroppen på 200 ml. til 235 kr. Begge kan fås i flere helsekostbutikker samt på Greenpeople.dk (Tip: hvor jeg har set, at der er gratis fragt på alle ordre i juli).

1 kommentar:

  1. Det er godt nok fristende, at kaste sig ud i den slags projekter, nu når sol og sommer ikke ligefrem er kommet til Danmark! Øv! Og det lyder som nogle lækre produkter, beskrivelserne af dem er meget tiltalende!

    Knus Rikke!
    / www.sondagshjerte.blogspot.dk

    SvarSlet