fredag den 26. august 2016

Jeg har et pilleproblem

Hej Hunnies,

I gårsdagens indlæg fortalte jeg, at jeg har en hemmelighed, som jeg nu har besluttet mig for, at jeg er klar til at afsløre. Igår skrev jeg: 
Det er noget, jeg har gået med rigtig i mange år efterhånden og som faktisk har en diagnose.. Det er bestemt ikke noget, jeg er stolt over. Tværtimod.. Jeg er faktisk ret flov over det. Men jeg har besluttet mig for at løfte sløret og komme ærligt frem her på bloggen omkring det og så håber jeg, at det kan være med til at hjælpe andre, der også står i samme båd eller som måske har nogle lignende tendenser. Det er noget, der efterhånden har kostet mig ret dyrt, gjort mig meget trist, såret mit selvværd og som efterlader ar. Det er meget usundt i længden og på mange måder kan det sammenlignes med en form for afhængighed ". 
Har nogen af jer gættet, hvad det er?

Ellers kan jeg afsløre, at det er acneexcoriée de jeunesfilles, hvilket er "en kronisk tilstand, hvor man uafladeligt piller i huden med neglene" (læs evt. mere her). Jeg har aldrig lidt af direkte akne, men fordi jeg ikke kan lade være med at pille i selv det mindste sår, en lille bitte bums, en hudorm - alt - så går der meget ofte infektioner i huden og selv her, piller jeg i det, hvilket forværrer situationen. Når der så kommer sårskorpe på sårene, så piller jeg også i disse og ofte giver det nogle grimme mærker efterfølgende og der går ret længe, inden at mærkerne igen er væk. Nogle har dog efterladt ar på min hud. Jeg kan godt tage mig selv i, at jeg står foran spejlet og piller i en bums og så kan jeg minde mig selv om at lade være, men oftest er det desværre helt ubevidst, mens jeg eks. sidder og læser eller andet. Det lyder måske ikke så slemt, men jeg kan godt afsløre, at det faktisk er ganske hæmmende på mig. 




Jeg har ofret mange penge gennem tiden på de bedste af de bedste hudplejeprodukter til uren hud osv. for at afhjælpe mine hudproblemer mest muligt. Men det er jo ikke fordi, at min hud er uren som sådan - det er pilleriet, der giver infektioner og forværrer min huds udseende. Selvfølgelig sørger jeg for at rense og pleje huden på bedste vis med gode produkter, da det selvfølgelig også har noget at sige for forekomsten på urenheder, hudorm osv. Men hudplejeprodukter alene kan ikke løse mit problem. Jeg skal simpelthen holde op med pilleriet og det er nemmere sagt end gjort. Det er noget, jeg ikke er bevidst omkring og noget jeg har gjort i mange år efterhånden. Men nu skal det være nok. jeg har før forsøgt at stoppe det - uden held. Men denne gang vil jeg gøre alt for, om ikke fuldstændig at stoppe, så i hvertfald at bedre min huds tilstand ved at søge at mindske mit "pilleproblem".


Er der nogle af jer, der har samme problem eller måske bare i mildere grad? Har i nogle gode råd og tips? I så fald er i mere end velkommen til at dele ud af jeres råd og erfaringer. Måske vi kan hjælpe hinanden.


I alt fald så planlægger jeg at lave et indlæg i morgen, der omhandler nogle gode råd til, hvordan man kan (og hvad jeg selv har tænkt mig at) arbejde på i ft. at bedre problemet og i sidste ende min huds udseende.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar