torsdag den 4. august 2016

Opskrift: Banankage - laktosefri, fiberrig og uden sukker

Hej Hunnies,

Flere af jer stødte på min billede af den banankage, jeg forleden bagte og postede et billede af på min IG og bad om opskrift herpå. Det skal i få! Den er nu ganske simpel, synes jeg selv :)



Ingredienser:
- 3 æg
- 3 bananer
- 1,5 tsk. vaniljepulver
- 100 gram smeltet smør
- 3 dl. havregryn
- 85 gram hvedemel
- 85 gram fuldkornshvedemel
- 3 tsk. bagepulver

Fremgangsmåde:
- Ovnen tændes på 175 grader.
- Begynd med at piske æg sammen og mos bananerne i. Kom det smeltede smør ved.
- Herefter blandes alle de tørre ingredienser sammen og kommes lidt efter lidt i den våde blanding, mens man sørger for at piske ingredienserne godt sammen.
- Kagedejen kommes i en smurt form og bages i ca. 25-30 min, til den har fået en gylden overflade og ikke hænger ved, når man stikker i den (jeg plejer at bruge en lang stegenål for at tjekke).

Jeg har pyntet kagen med en smule revet mørk sukkerfri chokolade og serveret den med italiensk hasselnøddeis og sukkerfri chokoladesovs, men det er jo kun fantasien, der sætter grænser. Her er i hvertfald en sikker vinder af en opskrift på en nem, hurtig og velsmagende banankage, der ikke er helt så skidt. Det er mest det smeltede smør, der nager mig i opskriften, men så slemt synes jeg nu ikke, det er ;) Kagen blev i hvertfald dejligt luftig, svampet og blød!

Enjoy!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar