onsdag den 3. august 2016

Vitaminer til huden

Hejsa Hunnies,

Sikke et ærgerligt vejr det er lige pt. Jeg nåede lige at hoppe i bikinien og komme ud på terrassen, hvorefter det begyndte at regne og så har det faktisk regnet næsten nonstop lige siden da. Det holdt lige tørt, mens jeg cyklede ned på tanken efter en Gls-pakke. Det var heldigt - men utroligt smertefuldt her efterfølgende. Jeg kan ikke finde ud af, om det er fordi, at jeg tog strømper og sko på, at jeg flere gange kom til at støtte ned på foden, når jeg skulle holde for rødt eller om det var selve cykelturen. Men hvorom alting er så ligger jeg herhjemme i sofaen nu med benet oppe og en ekstremt øm, hævet og blå tå. Øv!

Men jeg fik hentet min pakke, som indeholder noget ret så spændende til et kommende hårprojekt, jeg længe har gået med tanker om men ikke helt har turde... Tør jeg mon nu? Jeg skal nok fortælle mere, når jeg lige får taget mig sammen til at tage springet ;) Så kan i vente i spænding så længe!

Nu hvor vi er på 'beauty-fronten', så husker i måske, at jeg har haft givet mine varmeste anbefalinger omkring Juhldals Anti Pollution serie til sart og uren hud i et tidligere indlæg, hvor jeg bl.a. tippede om, at den virker super godt sammen med en kokosolie. Efterfølgende har jeg prøvet kræfter med No. 1 Vitaminic serien (FaceSerum No. 1. Vitaminic samt FaceCream No. 1 Vitaminic), fra selvsamme Juhldal, og igen bliver jeg intet mindre end begejstret. Denne serie er noget mere til 'alle hudtyper' end No. 4 Anti Pollution er det, vil jeg sige. No. 1 serien er dejligt mild og selvom, at den ikke holder min hud lige så flot 'affedtet', som No. 4 gør det, så gør den virkelig gode underværker for min hud - og så har jeg jo bare lært at mikse dem ;) Det virker umiddelbart super for mig at anvende No. 4 serum og creme om dagen og No. 1 serum og creme inden sengetid. Jeg har prøvet dette miks de sidste to dage og det tyder på, at være rigtig godt. Ellers har jeg haft testet No. 1 serum og dagcreme af fast den seneste tid, hvor jeg har brugt begge produkter både morgen og aften.


Jeg oplever klart, at min hud synes mere frisk og sund og det skyldes uden tvivl de skønne vitaminer og aktive virkestoffer, som begge produkter er propfyldt med. Serummen indeholder nogle koncentrerede virkestoffer fra hhv. kastanie og tang, har et højt indhold af vitamin A, E, H og B-vitaminer samt indeholder vegetabilske olier, der er rige på omega-3 og -6. Serummen anvendes på ren og afvasket hud morgen og aften forinden påføring af creme. Ansigtscremen egner sig specielt godt til vores nordiske klima, da vi har ekstra behov for et tilskud af vitaminer til vores hud. De skiftende årstider gør, at vi har et øget behov for vitaminpleje og her er denne creme ganske effektiv til at komme dette behov til gode. Cremen indeholder aloe vera, som lindre, healer, blødgør og fugtgiver huden samtidig med at nærende olier fra abrikoskerner giver huden en masse E-vitamin, hvilket er en antioxidant, som hjælper til at beskytte vores hudceller mod påvirkninger fra frie radikaler. Hertil indeholder cremen også squalane, hvilket er et lipid, der udvindes af olien og dette fedtstof dannes faktisk også i vores egen hud. Men ofte producerer huden dog ikke nok til at huden holdes smidig og blød, så her hjælper squalane med at modvirke fugttab og udtørring af vores hud. Den trænger hurtigt ind i huden - her synes jeg, den bedste effekt opnås, når man lige sørger for at give serummen tid til at blive absorberet mest muligt forinden, at man påfører cremen ovenpå. Jeg plejer bare lige at børste tænder osv. i mellemtiden og så passer det egentligt meget godt med, at jeg kan tage cremen på som det sidste, inden jeg eks. hopper i seng.

Når nu jeg har haft så god erfaring med både serum og creme fra Juhldal, så måtte jeg jo også give deres RUSH eye care en chance. Skal jeg være helt ærlig, så har jeg faktisk været rigtig dårlig til at få brugt øjencreme, fordi jeg ikke har følt, at jeg har haft det store behov for det. Jeg har aldrig haft tør hud i øjenomgivelserne, poser under øjnene, hævelser eller lign. Men det er jo ikke ensbetydende med, at man ikke bør pleje og forebygge. Nu er jeg dog begyndt at ane et mere synligt behov. Det kom sig faktisk af, at en veninde og jeg tog nogle billeder over flere dage og herpå kunne jeg se nogle 'poser' under mine øjne, jeg ikke før har kunne se. Jeg må vidst sande, at det er tid til at gøre en indsats! Så nu er jeg igang og det er jo kræs for sjælen at påføre sådan en dejlig, fløjlsblød, kølig gel på øjenomgivelserne morgen og aften.

Denne øjencreme er ganske let at påføre og jeg anvender faktisk en særlig metalapplikator, jeg har fået af min mor, som køler ekstra og er meget nænsom for den sarte hud omkring øjnene - de to går så godt i spænd! Cremens gelkonsistens absorberes hurtigt og efterlader slet ikke et fedtet lag ovenpå huden, som jeg tidligere har erfaret. Så øjenomgivelserne er helt klar til make-up kort efter påføring. Allerede efter ganske kort tid føler jeg, at mine øjenomgivelser er langt smukkere end før. Min hud virkede allerede mere frisk, velplejet og fin efter blot et par dages brug - så jeg fortsatte i største velbehag. Cremen hjælper til at stabilisere fugtbalancen og spænstigheden i huden og på langt sigt hjælper det med at bevare et frisk udseende, hvor fine linjer og rynker forebygges. Herligheden er 100% naturbaseret og er bl.a. fremstillet med aloe vera, abrikoskerneolie, gulerod, lavendel, bergamot og rosentræ. Hertil indeholder den også økologisk dyrket hvedekim, der giver en hurtig og opstrammende effekt med en optimal komposition af aminosyrer, som er med til at få hudens hornlag til at genfinde den optimale og naturlige fugtbalance. Så det er altså lidt af en multi-øjencreme, hvad enten man er i start 20'erne eller 60'erne. Jeg har i hvertfald fundet en keeper, der godt kan få lov at følge mig i år frem.

Jeg håber, at i kan bruge denne anbefaling af disse tre skønne danske produkter og i er naturligvis, som altid, hjertens velkommen til at komme med spørgsmål, dele jeres egne erfaringer med produkterne eller hvad end, i måtte have på hjerte.

Fortsat god aften allesammen! Nu er det ved at være sengetid for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar