tirsdag den 13. september 2016

10 ting der gør i dag helt fantastisk

Hey Girls,

Hvis i følger med på min instagram, så ved i, at jeg har en hel del at se til disse dage, men derfor skal i da alligevel ikke snydes for et lille indlæg.

Jeg har faktisk en masse spændende indlægs-ideer, som jeg bare venter på at få tid og ro nok til at komme igang med at skrive. Det kribler helt i fingrene! Som det ser ud lige nu, så kunne det godt ske, at jeg får lidt blogtid i weekenden og så skal jeg nok få taget mig kærligt at bloggen, få besvaret mails og få skrevet om nogle (efter min mening) ret så interessante emne, som jeg har gået og tænkt på længe.

Indtil da så får i et lille "10 ting der gør i dag helt fantastisk"-indlæg - ikke fordi at det har været en dag helt ud over det sædvandlige, men bare fordi at vi alle godt kan bruge lidt ekstra positivitet i vores hverdag. Og hvis der er noget, jeg har lært, så er det, at hvis man gennemtænker sin dag og giver sig selv tid til at mindes alle de dejlige ting, der er sket lige netop dén dag - så bliver man bare i meget bedre humør og sover endnu dejligere - for ikke at tale om, at man også får en noget bedre start på næste dag. Så here it goes!


  1. Fantastisk lækre bær som jeg kunne komme på min havregrød i morges. Håndplukkede sammen med min mor i weekenden. Det var så hyggeligt med en gåtur og bærplukning - og så smager det bare super dejligt på en morgen, hvor man skal ekstra tidligt op.
  2. At have dejlige veninder i form af sine medstuderende. Jeg er så taknemlig for at have fået nogle skønne og tætte veninder gennem mit studie, som jeg kan dele hverdagen med og ikke mindst vores fælles passion i ft. vores uddannelse.
  3. At kunne få dejlige med motion på en mere 'skjult facon' i form af cykelturen til og fra Uni. Og så i dejlig solskin og en kølig brise. Så skønt. Det er en god måde at vågne på om morgenen, ligesom det også er super skønt med frisk luft til hovedet, når man har siddet til forelæsninger i timevis. Og hvad bedre er der end at kunne tilbringe disse cykelture med dejlige studieveninder? Så dejligt!
  4. Jeg er taknemlig for, at jeg kom ind på mit drømmestudie. Jeg var meget i tvivl om, hvorvidt jeg ville kunne klare studiet. Men det går jo rigtig godt og jeg elsker det! Jeg har ikke tvivlet ét sekund på, at det var præcis dette, jeg vil. Og når jeg sidder på 4. time og lytter til en forelæsning og begynder at blive øm og træt i ryggen samt træt i hovedet, så kan jeg kun smile ved mig selv ved tanken om, at jeg faktisk alligevel nyder forelæsningerne, læsningen, projekterne.. jeg nyder det hele!
  5. Efter Uni cyklede jeg hjem og kunne nyde det sidste eftermiddagssol på terrassen. Jeg sad bare der i shorts og en bikinitop og nød det til fulde. Det var så lækkert og hvor dejligt er det ikke lige, at vi i september måned er så heldige, at vi har så høje varmegrader og så pragtfuldt vejr? Jeg elsker det!
  6. Mens jeg sad der på terrassen, fik jeg læst lidt og ikke mindst nydt en stor tallerkenfuld vandmelon.. Mmm... Frisk frugt er simpelthen bare noget af det lækreste og på en solskinsdag som det har været i dag, så findes der jo ikke noget bedre match vel? Det fik i hvertfald mit humør helt op og ringe!
  7. Lykken her tidligere på aftenen var, at jeg havde aftensmaden klar fra igår. Jeg fik lavet en stor portion kyllinge-wok med fuldkornsnudler, blandede bønner og karry i kokosmælk. Det smagte så skønt og var super nemt at lave og så var det jo bare super dejligt bare at kunne varme en portion i dag og slippe for den store opvask og tid på madlavning.
  8. Helt fri for madlavning blev jeg ikke, for jeg havde valgt at lave lidt foodprep i ftt. mine madpakker for de næste par dage. Jeg skal være på Uni fra 8 til 16 og skal derfor have en ok madpakke med. Og så er det jo bare super nemt at forberede til et par dage af gangen, når nu man alligevel står og koger æg, skræller gulerødder osv. ik? Jeg synes i hvertfald, at det var super dejligt at tænke på, at nu har jeg klaret det meste i ft. madpakkerne de næste par dage.
  9. Pakker! Hvem elsker ikke pakker? Jeg tog en ekstra lille cykeltur til tanken tidligere i dag efter en spændende pakke, hvis indhold jeg nok skal vise jer her på bloggen snarest. Indholdet var noget super interessant, som jeg havde glædet mig til skulle ankomme. Og da jeg sendte kæresten en snap med herlighederne, så blev han også ekstra glad - det er nemlig noget, vi begge kan få gavn af og jeg har allerede taget lidt af det i brug. Bl.a. skal den ene af tingene være med til at forsøde min lange uni-dag i morgen.
  10. Alenetid. Selvom jeg elsker min kæreste over alt på jorden, så holder jeg virkelig også af mine alenedage. Ligesom nu hvor jeg kan sidde og skrive på bloggen uden at skulle have dårlig samvittighed over, at jeg ikke bruger tiden på ham. Jeg glæder mig til, at jeg igen får ham at se og savner ham selvfølgelig også. Men jeg nyder nu at have en aften for mig selv indimellem, hvor jeg kan hygge med ansigtsmaske, blogarbejde og tøseserier på tv.


2 kommentarer:

  1. Du fik lige mig til at smile, og bare være glad for den lille ting at solen skinner. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre søde :)
      Der er da heller ikke andet end grund til at smile over den skønne sol, vi er så heldige at have helt herinde i september <3

      Slet