fredag den 23. september 2016

DIY: Plant hanger / Planteophæng

Hej Hunnies,

I dag vil jeg lige dele et lille nemt DIY-projekt, som jeg selv kastede mig ud i her den anden dag. Det tog bare ingen tid og jeg synes i hvertfald selv, at resultatet blev super fint! Jeg har et rionet på den ene væg i stuen og efter at have 'ryddet op' i pynten herpå, så syntes jeg, at det var blevet så bart. Derfor var jeg rundt i weekenden efter nogle fine plant hangers i hvid porcelæn og med lædersnor. Jeg havde set nogle ret fine nogle for et stykke tid siden og jeg glemte selvfølgelig, hvor de var fra. Så jeg ledte og ledte - forgæves. Da jeg fortalte en veninde om det, så foreslog hun mig at lave nogle selv, hvor man selv binder en slags 'net' til nogle potter og sætter dem heri. Jeg vidste straks, hvad hun talte om - for det havde jeg da engang set et sted.. Ret så fint.. Virkelig fint faktisk.

Da jeg kom hjem fandt jeg en rulle jute string, som jeg havde liggende og gik igang med mit lille kreative projekt.



Jeg brugte:
- Jute string (man kan vel næsten bruge alt, tænker jeg)
- En saks
- Et målebånd
... that's it!

... og så gik jeg igang

  1. Jeg startede med at klippe 8 lige store stykker snor på ca. 90 cm.
  2. Så bandt jeg en knude i enden af de 8 stykker snor samlet.
  3. De 8 stykker deles op i 4 med 2 stykker snor i hver.
  4. Så binder man en knude på hver af de 4 'par', ca. 3 cm. fra den store knude.
  5. Herefter tager man ét stykke snor fra hver af de 4 'par' og binder det sammen med ét stykke fra 'parret' ved siden af - så man faktisk får lavet en firkant.
  6. Jeg gentog dette trin (trin 5) en gang mere og så var det ene ophæng faktisk færdigt! Hvor længe man fortsætter med trin 5 kan afhænge af, hvor stort et net man har brug for til den størrelse krukke, man ønsker at bruge.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar