torsdag den 1. september 2016

Mere overskuelighed i hverdagen og en update på 'pille-problemet'

Hej Hunnies,

I dag får i et lidt tidligere indlæg end først planlagt. Jeg havde egentligt tænkt, at jeg havde god tid til blogarbejde i aften, men efter at jeg har siddet med min kalender og skrevet dagens gøremål og aftaler ind, så kan jeg godt se, at min dag faktisk bliver ret presset. Og det er faktisk lidt af det, jeg vil fortælle jer lidt om i dag.

Jeg tror, at mange andre kan nikke genkendende til, at det kan være svært at nå alt det, man gerne vil i løbet af en dag og at det bare sommetider ville være meget nemmere, hvis man havde 30 timer i døgnet i stedet for kun 24. Indrømmet så sker det ofte for mig, at jeg sidder tilbage kl. 23 om aftenen og ærger mig over alt det, jeg ikke nåede, det jeg måtte prioritere fra og alt det ekstra jeg så i stedet skal nå den næste dag. Det stresser mig! Og derfor har jeg taget en lidt 'streng' metode i brug, der skal bruges som en kickstarter til at få mere overskuelighed og mindre 'ups-hvor-blev-tiden-af' ind i min hverdag; Jeg laver timeplaner! Det er ikke noget, jeg vil gøre hver dag, men derimod skal det være mig en hjælp, når mine dage bliver for uoverskuelige og som en ekstra motivationsfaktor og ikke mindst uoverskueligheds-hjælper, når det hele sejler.

Det er meget simpelt: Jeg har simpelthen bare min kalender med en fane for hver dag og f. eks. i dag så har jeg brugt noget tid her til formiddag på at plotte alle planer og gøremål ind for dagen i dag, så jeg faktisk fylder hele dagen ud. Det er med alt fra den tid det tager at cykle rundt, til det jeg skal til undervisning, træning, madpakke-lavning osv. Jeg har været lidt gavmild med tiden, i ft. hvor længe det eks. tager at cykle til og fra Uni, for at give lidt 'tids-buffere' og gøre planen realistisk at kunne overholde.

Så i dag skal jeg bl.a. læse 3 timer, til en forelæsning på Uni, cykle en time, træne, hente en pakke, lave madpakke og finde tøj frem til i morgen, registrere timer i ft. arbejdet og printe nogle dokumenter, jeg skal bruge til jobbet i morgen samt lave og spise et par gode måltider. I følge min plan så skulle det hele sagtens kunne lade sig gøre - så jeg er super spændt på at se engang i aften, hvordan det hele er gået!

(Billederne er fra min IG @bysusdk, hvor man kan følge min hverdag)

I øvrigt vil jeg lige indskyde, at projekt: Stop pilleriet (som du kan læse mere om her og her) faktisk går ganske fint. Min hud er selvfølgelig ikke på mirakuløs vis allerede pæn igen og jeg er heller ikke af med vanen i ft. pilleriet. Men det går bedre! Og den fremgang giver mig øget motivation! Det har virkelig hjulpet for mig at reflektere mere over, hvad jeg kan gøre for at undgå mit pilleri og hvad det egentligt gør af skade på min hud. Jeg er blevet langt mere opmærksom på, hvornår jeg 'falder i' og kommer til at pille samt hvad jeg aktivt kan gøre i hverdagen for at mindske mine mulige 'faldgrupper'. Lige pt. har jeg faktisk kun et par enkelte sår og jeg sørger for at pleje min hud meget nøje og kun røre min hud, når det er nødvendigt og så med rene hænder! Men jeg har da taget mig selv i, at jeg har pillet i huden ubevidst og jeg ærger mig så grusomt, når det er sket. Men det kan ikke nytte noget, at jeg dunker mig selv i hovedet over det. Det er i bedring og jeg kæmper videre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar