lørdag den 24. september 2016

Ny hårfarve (gone wrong?) og skøn kokos-hårpleje


Som i jo ved, så har jeg haft planer om at prøve noget nyt med mit hår i et stykke tid nu. jeg har bare været ret meget i tvivl om, hvad det præcis skulle være.. lige indtil jeg søgte rundt og faldt over nogle smukke smukke lyse blonde balayage hårfarver - Så var jeg solgt! Mit eget helt lyse blonde hår trængte til noget nyt og jeg ville egentligt 'bare' gerne tilbage til min naturlige hårfarve. Den er egentligt også blond, men efter mange års hårfarvninger, så plejede kontrasten mellem min udgroning og mine længder at være ret skarp og jeg følte mig nødsaget til at få farvet min bund sådan ca. hver 5. uge for at holde mit hår flot (med farve og ikke afblegning). Men jeg blev træt af det og ville bare så gerne have et mere naturligt look. Derfor tænkte jeg, at balayage farveteknikken måtte være det helt rigtige og i mit hår handlede det altså om, at min bund blev farvet mørkere og så at der også kom en ekstra 'mellemtone' ind imellem og så en masse god 'blendning' mellem farverne, så det ville ligne et naturligt hår med lysere længder og en anelse mørkere bund.

Frisøren var helt enig og gav sig straks i kast med nogle naturfarver med både kolde og varme undertoner for at give det lidt ekstra spil og så bevarede jeg så min nuværende farve i længderne. Det var ikke fordi, at farvetiden tog så længe - mit hår sugede virkelig farven til sig! Det resulterede desværre også i, at min bund blev ret så mørk og at det både trak en meget gullig tone op helt nede i bunden og en meget grå farve op midt på håret i 'mellemtonen'. Det så ærlig talt lidt mystisk ud. Derudover synes jeg heller ikke, at blendingen blev helt så god. Jeg kunne jo se, at frisøren gjorde virkelig meget ud af at blende farverne rigtig godt sammen og jeg følte bestemt, at hun var meget pertentlig i sit arbejde. Men resultatet er jeg ikke helt glad for. Jeg fik at vide, at farven ville falme meget over de næste par hårvaske, da der nok var en del overskydende farve og at blendningen dermed også ville blive bedre. Selvom det kun er 3 dage siden, så har jeg selv vasket det 3 gange nu i håb om bedring.. og jeg må indrømme, at jeg stadig ikke er helt glad.

Mit bund er for mørk i ft. min egen naturlige hårfarve og jeg frygter, at når jeg begynder at få en udgroning, at den så vil være markant lysere, end den bundfarve jeg har fået i. Og så er jeg ked af især det gullige skær.. Så jeg vasker en masse med silverprodukter, hvilket jo også gør mit hår det mere gråt, men desværre endnu ikke har taget den gullige tone. Så ja, helt ærligt så har jeg meget svært ved at være tolmodig og at se tiden an og bare håbe på og krydse fingre for at bundfarven falmer. Mest af alt så har jeg bare lyst til at få det farvet om! Jeg har faktisk været ufattelig tæt på at tage i Kvickly og købe en 'hjemmefarve' og selv farve det om - flere gange.. Så ja, jeg burde nok vente og se - men ærligt så synes jeg slet ikke, at det her duer :(


Så what to do? Jo, jeg sørger for at forkæle mit hår godt og håber på det bedste.. indtil videre ;) Bl.a. så har jeg gjort meget i at pleje mit hår ekstra godt både op til, at jeg skulle have det farvet og også her efter, hvor jeg vasker det så ofte. Så er det altså vigtigt, at man sørger for at bruge nogle skånsomme og gode produkter. I har jo læst om et par indlæg her på bloggen om en af mine store favoritter, når det kommer sig til pleje af lokkerne; nemlig Ogx's hårplejeserier (se evt. mine tidligere indlæg om nogle af deres andre dejlige serier her, herher og her). I denne omgang har jeg forkælet mine lokker med deres kokoserie, Weighless Hydration Coconut Water Collection, bestående af shampoo, conditioner og en oliespray. Serien er specielt udviklet til at få håret tilbage i balance og genvinde sin fugt og sundhed. Den eger sig egentligt til alle hårtyper, men er især ideel til meget tørt og fint hår, der har brug for et ekstra skud næring, fugt og god pleje. Kokosvand og -olie, som produkterne er beriget med, giver en masse fugt og antioxidanter, der er med til at beskytte håret, gøre det dejligt blødt og sundt - og så dufter produkterne såå dejligt!

Alle tre produkter kan hver især findes til en vejledende udsalgspris på 89,95 kr. Jeg har sagt det før og siger det gerne igen: Det er en virkelig god pris for så lækker en kvalitet som disse produkter er i. Og så er det simpelthen bare så dejligt nemt, at man kan shoppe sine hårplejeprodukter samme sted, som man handler ind. 'Min' Føtex har et dejligt stort udvalg og det er faktisk også ret ofte, at jeg finder gode tilbud, når jeg lige svinger forbi beauty-afdelingen, når jeg nu alligevel er nede og handle. Jeg har endnu ikke set lige præcis denne serie i Føtex, men derimod i Matas og på matas.dk - så dér kan man i hvertfald få den. Men.. det kunne jo ske, at de forskellige dagligvarebutikker også snart får lige denne serie, der blev lanceret i uge 37.

Generelt er jeg bare super fan af kokosolie - om det er i køkkenet eller i ft. hud- og hårpleje. Kokosolie er i mine øjne et super godt produkt og jeg elsker alt, der indeholder kokosolie, såvel som jeg også elsker at bruge det rent. Hvis i vil have lidt inspiration til, hvad man eks. kan bruge kokosolie til, så har jeg tidligere skrevet et indlæg med 15 forskellige måder, hvorpå man kan bruge kokosolie.

Sikke en langt indlæg det blev til i dag. Jeg må hellere hoppe videre med dagens gøremål :-* . I er velkommen til at følge med på min instagram @bysusdk, indtil næste indlæg kommer op. Vi ses Smuklinge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar