torsdag den 3. november 2016

Torsdags Treat: Fugt den tørre efterårs-hud

Hej Hunnies,

Så blev det torsdag og i den anledning kommer her en lille torsdags treat, hvor jeg i dag vil have særligt fokus på, hvad vi kan gøre ved den tørre hud, der nærmest er uundgåeligt at få her i den stride efterårskulde.

Det er jo ingen hemmelighed, at jeg er ret glad for olier og det har jeg efterhånden sagt en del gange her på bloggen. Og det er med god grund! Olier kan virkelig fugte min hud igennem, når den har det allerværst. Det kan bare godt være lidt svært at finde nogle olier, der absorberes ordentligt at huden uden at fedte og som ikke indeholder en masse kunstige sager, der egentligt skader mere, end de gavner. Derfor går jeg altid efter olier i god kvalitet hvad enten, det er til krop, ansigt eller hår. Her er jeg særligt blevet glad for Juhldals olier; Face & Body Oil m. øko-oliven/limeBodyserum Cellulitekur no. 8 og Face & Body Oil m. 100% abrikoskerneolie.


De to Body & Face olier er virkelig skønne og kan bruges til et væld af ting; som hudpleje, badeolie, make-up fjerner, massage, ved barbering og babypleje. Jeg bruger dem selv som hudpleje til både ansigtet og kroppen og gerne efter et bad og inden sengetid, hvor min hud har brug for ekstra fugt og kan absorbere og regenerere natten over. Jeg synes slet ikke, at de fedter og absorberes let, men jeg har lidt af en problem-ansigtshud, der fedter ved det aller mindste, hvorfor jeg også bruger matterende hudplejeprodukter og her er jeg nervøs for, at en olie under dagcremen vil udligne den matterende effekt. Men ofte er grobunden til en fedtet, olieret og skinnende hud jo netop, at hudens eget forsvar er et overproducere hudfedt, fordi at huden netop er fugtdepriveret (altså virkelig tørster efter fugt!). Så jeg håber, at det i det lange løb vil afhjælpe mig shine-problem og så er det virkelig bare den lækreste velværefølelse!

Derudover så er anticellulitekuren en intensiv serum, der stimulerer og fugtgiver huden samtidig med, at de aktive stoffer fra pors og grøn te fremmer fedtforbrændingen plus hæmmer ophobning af nye fedtstoffer. Nu er det ikke fordi, at jeg lider af appelsinhud, men det skader ikke at forebygge og den er simpelthen så luksuslækker og dufter så dejligt af roser. Den absorberes også let og gør huden blød, glat og dejlig. Så den er bare win-win! Omend jeg ikke lige har den stående fremme, trods den pæne emballage, pga. navnet ;)

Sidst men ikke mindst så vil jeg også lige omkring de to must haves wonderlotion no. 5 samt flydende natursæbe no. 1, når nu vi er ved hudplejen og Juhldals lækre sager. Wonderlotionen er den, jeg tyr til på de tidspunkter, hvor olien måske ikke er den mest praktiske; hvis det eks. skal gå lidt ekstra hurtigt eller om morgenen lige inden jeg hopper i tøjet. Den indeholder aloe vera og kamille samt andre lækre urter, der lindre, fugter og blødgør huden samtidig med, at abrikoskerneolie tilfører E-vitamin, som jo er en antioxidant, der beskytter huden mos påvirkning fra frie radikaler. Ligesom med olierne så kan den bruges til både ansigtet og kroppen. Jeg bruger den dog mest til kroppen, men har faktisk også haft brugt den efter badet i fitnesscenteret, hvis jeg kunne mærke, at min ansigtshud havde brug for lidt ekstra pleje og det kan jeg da godt anbefale. Den er dejlig mild mod huden.

Det er deres flydende natursæbe også. Den er også naturligt urtebaseret og kan bruges på både krop og i ansigtet. Jeg bruger den mest i ansigtet og selvom, at jeg ikke altid er så god til ansigtsrens i 'sæbeform', så udtørrer denne slet ikke huden i modsætning til mange andre, jeg har prøvet. Den forstyrrer nemlig ikke hudens naturlige pH-værdi og svækker ikke hudens naturlige resistens. Men som med al anden rens og sæbe, så anbefaler jeg, at man sørger for at fugte huden med creme, serum, olie (hvad end man er til) efter brug.

Jeg har tidligere talt med pæne ord om Juhldals produkter. Se bl.a. mine indlæg omkring sart og uren hudhair essentialsanti-ageing og vitaminer til huden. De laver virkelig nogle skønne og naturlige produkter og jeg elsker at prøve nye og spændende lækkerier fra dem af. Derfor skal jeg også lige et smut forbi Salling i morgen - jeg har nemlig set, at de har nogle fine gaveæsker med Juhldal-produkter med gode besparelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar