onsdag den 14. december 2016

Eksamensaflevering og Førstehjælp til skrøbelige og ødelagte negle

Hej Hunnies,

Så kom dagen hvor vi fik afleveret vores projekt og det føltes skønt! Efter flere måneders arbejde er det nu 100% færdigt og afleveret. Og endda en dag før tid. Selvom at det har været en virkelig god proces, hvor vi har lært rigtig meget og hvor jeg føler, at vi har udviklet os en hel del - særligt når man sammenligner med vores bachelorprojekt, så er det virkelig også skønt, at det nu er afleveret og ude af vores hænder. Selvfølgelig kommer der også en mundtlig eksamen som et slags forsvar for vores projekt og det skal selvfølgelig også forberedes; der skal læses op og laves oplæg. Men det tager jeg altså efter jul, tror jeg. Jeg har haft set lidt efter litteratur i dag, men som udgangspunkt så tror jeg altså, at jeg vil holde fri indtil efter jul. Måske jeg skal på job i næste uge - så helt fri bliver det alligevel ikke. Men det er ikke helt sikkert endnu.

Anyway, nu vil jeg bare nyde en velfortjent fridag imorgen, hvor der alligevel er en del ting, der skal nås. Kæresten har nemlig fødselsdag fredag og jeg skal også til en julefrokost selvsamme dag, så der er lidt forberedelser, der skal i hus. Og ja, så er heller ikke alle julegaver 100% på plads endnu. Så jeg regner med, at jeg vil få trænet og så skal jeg en tur ned i byen og shoppe lidt til fødselsdag og måske lidt julegaver, inden aftenen skal gå med rengøring, fødselsdags-pyntning, kagebagning og 'dulletid' med farvning af bryn og vipper samt at få ordnet negle mv. Og så skal outfittet selvfølgelig også på plads. Jeg har en ide om, hvilken kjole det skal være. Men det hele skal gerne på plads. Man kan jo risikere, at der ingen nylonstrømper er uden huller i eller lign. ;) Hvem kender ikke det?

I anledning af at jeg både skal til den store julefrokost, en efterfølgende tur i byen og fødselsdagsfest dagen efter, og så ikke mindst også at min eksamensperiode endelig er færdig og jeg forhåbentligt har ferie, så har jeg haft arbejdet på at få styr på min problematiske hud og negle. Begge dele var helt i udu. Jeg har længe haft problemer med min hud, der er en forfærdelig kombination af en uren t-zone med tendens til meget shine og tørre kinder, der kan skalle helt og klø. Derfor er jeg igang med at få orden på problemet med nogle helt særlige produkter og en grundig hudplejerutine, som jeg snart kommer til at fortælle jer meget mere om. Da jeg tænker, at der sikkert sidder andre derude med samme problem som jeg. Og så vil jeg naturligvis også følge op på processen og lave opdateringer på, hvordan min hud får det og om der ses forbedringer. Indtil videre, efter ca. en uges brug, er jeg ganske fint tilfreds og jeg håber, at resultaterne bliver endnu bedre med tiden.

Derudover så er jeg også igang med at få has på negleproblemerne. Mine negle har altid været meget stærke og sunde og har nemt kunne gro sig lange og smukke uden at have tendens til at knække og blive skrøbelige. Men over den sidste måned til 2 måneders tid så har billedet set noget anderledes ud. Mine negle har føltes meget tørre, var begyndt at skalle og flække. De føltes heller ikke lige så stærke, jævne og blanke, som de plejede. Jeg tænker, at det til dels kan skyldes den kolde vinterkulde, men måske samtidig også, at jeg har været inden i en meget presset periode, der har gjort, at jeg måske har forsømt min hud og negle noget mere, end jeg plejer. Derfor trængte de til en kærlig hånd og jeg synes allerede nu, at de er helt klar til at få en lækker omgang rød lak og så tager jeg julens fester med storm!


Jeg startede med at klippe neglene korte og så file dem til. Her bruger jeg min nye krystalfil fra Appeal4, der var med i sidste månedes Goodiebox. Den er virkelig god! Og så fik jeg poleret mine negle jævne og skinnende med en 4-siddet buffer - her en jeg fik i min The Body Shop pakkekalender. Så var neglene klar til pleje. Jeg gav dem et lag Mavala Mava-Strong, hvilket er en glansgivende underlak, der forstærker og beskytter negle, som er svage og sarte. Indholdet af E-vitamin, keratin, tea-tree olie og arginin forbedre neglens kvalitet og styrker. Den kan enten bruges alene eller som underlak og jeg synes, den giver en flot naturlig glans og er super nem at påføre, da den er tilpas tyndtflydende. Efterfølgende har jeg hver dag i ca. en uge brugt Mavala Nailactan, hvilket er en særlig behandling til ødelagte negle. Cremen nærer og fremmer neglens vækst samtidig med, at den genopretter elasticiteten i neglen og modvirker tørhed. Jeg har bruge den én gang om dagen, hvor jeg har masseret lidt creme ind i den nederst del af neglen og på huden lige under neglen - omkring neglebåndene. Den her kombination har virkelig givet pote og jeg kan allerede nu se, at mine negle er vokset betydeligt, samtidig med at de er blevet langt sundere og stærkere end før. De virker faktisk til at være ved at finde deres naturlige styrke tilbage. Og jeg har bestemt tænkt mig at fortsætte. Vejr og vind lige for tiden er ret hård ved huden, håret og neglene, så vi skal altså passe ekstra godt på os selv og det kræver lidt ekstra pleje. Men tro mig, det er det værd. Faktisk overvejer jeg lige nu, om det måske ligefrem ville være 'synd' at lakere neglene til på fredag, nu hvor de endelig er blevet så fine igen. Eller måske ikke 'endelig' - efter jeg startede plejen gik det jo overraskende hurtigt. Jeg har kun brugt Mava-Strong én gang og Nailactan i én uge, men jeg er ganske forbløffet. Det er virkelig ekstrem effektiv førstehjælp til skrøbelige og ødelagte negle.

Før

Efter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar