fredag den 10. februar 2017

Torsdags Treat: Lækker ansigtspleje til prisen

I anledning af at Matas kører Ta-3-for-2 tilbud på Plaisir produkterne, kom jeg til at tænke på, at jeg da lige vil smide en anbefaling dén vej. Jeg synes nemlig, at Plaisir, som Matas står bag, er et lækkert mærke til prisen og flere af produkterne vender jeg tilbage til igen og igen. Konceptet bag serien er produkter uden skadelige ingredienser og er bl.a. også helt fri for parabener. Og med en hud som min, der får nogle dumme udbrud indimellem, og som til tider lider meget under vandallergi, så er det en god idé at søge at undgå skadelige stoffer.

De produkter jeg idag vil anbefale er indenfor temaet: ansigtsplejeprodukter og det drejer sig hhv. om en ansigtsrens, en ansigtscreme og en ansigtsolie.


Ansigtsrensen er Refresing Cleansing Gel der, som navnet antyder, er en rensende gele, der skånsomt renser huden for makeuprester og snavs. Derudover indeholder den glycerin, som tilfører huden fugt samt kreatin, der modvirker at huden udtørres, hvilket er super godt her i de kolde vintermåneder, hvor huden (i hvertfald min!) bliver tør som bare pokker. Jeg bruger den morgen og aften og skummer den helst op med lidt vand først og masserer den ind i huden, enten med hænderne eller med min Foreo, for efterfølgende at rense af med vand.

Ansigtscremen Gel Cream fugter huden i 24 timer og plejer huden intensivt med en frisk og let gelformel, som jeg er ret vild med, hvis man har tendens til fedtet hud, som jeg, men stadig ønsker en del fugt. Cremen indeholder vitaminer og mineraler, der beskytter og plejer tør hud og derudover også jojobaolie og glycerin, der tilfører ekstra fugt, kreatin der øger hudens elasticitet og betaine, der beskytter mod udtørring. Cremen kan bruges både morgen og aften på ren hud og skal bare masseres ind i huden og så tørrer den egentligt ret hurtigt ind og efterlader huden ikke-fedtet, men fin, blød og fugtmættet med det samme.

Olien Face Oil kan bruges morgen og aften på ren hud og kan evt. bruges under cremen. Ligesom med cremen så absorberes den ret hurtigt af huden og virker ikke olieret eller fedtet på ansigtet og derfor synes jeg sagtens, at man kan anvende den inden makeup. Det er i hvertfald ikke noget, jeg har haft problemer med. Men dog oplever jeg, at min hud er svære at holde ordentlig mat i løbet af dagen, når jeg bruger den. Men hertil skal det dog også siges, at jeg virkelig døjer med skinnende hud i t-zonen! Olien indeholder en masse lækkerier og heriblandt macadamia olie og squalane, fra olien, der er med til at gøre huden lækker gennemfugtet og plejet. Jojobaolien er med til at reducere rynker og øger samtidig hudens smidighed, mens rapsolie fugter og plejer, sheasmør styrker hudens barriere og E-vitamin, som er den her lækre effektive antioxidant, jeg så tit har talt om, beskytter huden.

Så alt ialt 3 lækre og prisvenlige produkter, som passer til de fleste. Og med tilbuddet lige pt. så kan hele herligheden erhverves for sølle knap 210 kr. Så man kan jo give det et forsøg, hvis man står og mangler nye lækkerier til hudplejerutinen. Jeg skal i hvertfald lige forbi en Matas snarest og have handlet lidt til lageret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar